آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

نی:

تلفات خبرنگاران ضایعه بزرگ برای آزادی بیان است

مسئولان نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر خبرنامه ای می‌گویند که شهادت خبرنگاران ضایعه بزرگ جامعه رسانه‌ای و آزادی بیان است.
به گزارش خبرگزاری دید، شام دیروز چهارشنبه ۱۴ سنبله سال روان؛ زمانی که نخستین حمله‌ انتحاری در مجتمع ورزشی خاتم‌النبیین در منطقه‌ قلعه ناظر، ساحه حوزه ششم امنیتی پولیس صورت گرفت، خبرنگاران طبق معمول برای پوشش خبری این رویداد به محل حادثه می‌رسند که در انفجار دوم، یک خبرنگار و یک تصویربردار کشته می شود و پنج خبرنگار و تصویربردار دیگر مجروح.
صمیم فرامرز خبرنگار طلوع نیوز و همکار تصویربردارش، رامز احمدی از کشتگان این رویداد هستند.
حسین راستی‌منش خبرنگار تلویزیون خورشید، احمد خالد نیکزاد خبرنگار تلویزیون خورشید، احمد سیر یونسی تصویربردار تلویزیون خورشید، امان فرهنگ خبرنگار تلویزیون یک و جمشید احمدی خبرنگار تلویزیون میوند، از مجروحان این رویداد هستند.
خبر نامه می افزاید، هیئت دفتر نی حمایت کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان پس از وقوع رویداد، به شفاخانه‌های کابل رفت و از خبرنگاران مجروح دیدار کرد و در میان اجساد انتقال یافته در طب عدلی جسد دو خبرنگار را دیده است.
به گفته‌ هیئت دفتر نی؛ در طب عدلی فقط با همین دو جسد مربوط خبرنگاران رو به رو شده اند و به گفته مسئولان طب عدلی متباقی شش جسد انتقال یافته در طب عدلی مربوط به افراد ملکی بوده و خبرنگاران در میان آنان نبوده است.
هم چنان هیئت دفتر نی به بیمارستان استقلال رفته و جویای احوال خبرنگاران مجروح نیز شده است.
عبدالمجیب خلوتگر رییس اجرایی دفتر نی می‌گوید:« ما بارها از حکومت درخواست کردیم که برای محافظت خبرنگاران در رویدادهای تروریستی قطعه‌ ویژه‌ای را موظف کند، اما حکومت توجه نکرد. ما مانده ایم که مسئول مصئونیت خبرنگاران کیست؟»
خلوتگر می گوید: خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای باید در این زمینه به یک گفتمان واحد برسند تا روشن شود مسئول مصئونیت خبرنگاران کیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا