آخرین اخبارافغانستان

تلفات سنگین مخالفات مسلح در غرب کشور

مسئولان محلی هرات ماه عقرب سال جاری را یکی از برج‌های پر دست‌آورد نیروهای امنیتی عنوان کرده و ماه شکست و فرار هراس‌افگنان از مناطق با تهدید بلند در ولسوالی‌های دور افتاده این ولایت خواندند.
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: در جریان این ماه نزدیک به ۱۰۰ طالب مسلح کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.
آقای فرهاد افزود، هدف قراردادن مراکز تصمیم‌گیری و فرماندهی طالبان در ولسوالی‌های با تهدید بلند از جمله ساحات زیرکوه و ولسوالی شیندند، جلوگیری از ۱۷ مورد حمله هراس‌افگنی و ماین‌گذاری بخشی از این موفقیت‌ها و دست‌آوردها بوده است.
سخنگوی والی هرات، با اعلام این خبر تاکید کرد که روند آماج قراردادن مراکز تصمیم‌گیری و استقرار طالبان مسلح همچنان با شدت و جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.
موصوف از کاهش میزان جرایم در ولایت هرات نیز خبر داده گفت: «‌دست کم ۵۲ تن مجرمان جرایم جنایی نیز در همین مدت از سطح شهر و ولسوالی‌های هرات شناسایی و دستگیر شده‎اند».
به گفته فرهاد، در جریان ماه عقرب دو گروه از طالبان مسلح در ولایت هرات به پروسه صلح پیوسته و مقداری اسلحه و تجهیزات جنگی نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.
از سویی هم، وی علاوه کرد که در این ماه دست کم ۱۱ تن از افراد غیرنظامی و منسوبان نیروهای امنیتی در درگیری‌های مختلف کشته شده و ۱۴ تن دیگر زخم برداشتند.
در جریان ماه‌های اخیر، هراس‌افگنان طالب در هرات طی علمیات‌های پی در پی نیروهای امنیتی سرکوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا