آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثگزارش

تلفات طالبان در سانچارک؛ حملات عقب زده شد

طالبان بر چهار پاسگاه امنیتی « پاسگاه حمیدالله قومندان»، « پاسگاه آنتن توپخانه»، « بیزتوپخانه» و روستای توپخانه حمله کردند که خوشبختانه هیچ نیروی امنیتی کشته نشده است و طالبان با متحمل شدن تلفات از ساحه فرار کردند.

مسئولان در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل می‌گویند که که حملات تهاجمی شب گذشته طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و با تلفات سنگین بر این گروه عقب زده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحسن انداربی فرمانده پولیس ولسوالی سانچارک به خبرگزاری دید، گفت: « حمله تهاجمی طالبان بر روستای توپخانه ولسوالی سانچارک ساعت ۱ شب گذشته آغاز شد که تا ساعت ۲:۵۰ بامداد ادامه داشت و با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و با وارد شدن تلفات بر این گروه عقب زده شد».
فرمانده پولیس سانچارک همچنان افزود گروه طالبان با راه‌اندازی حمله غافلگیرانه بالای پاسگاه نیروهای امنیتی می‌خواستند این پاسگاه‌ها را تصرف کند که با مقاومت نیروهای دلیر کشور مواجه شد و ۳ طالب کشته و چهار تن دیگر شان زخمی شدند و طالبان از ساحه فرار کردند.
آقای اندرابی گفت طالبان بر چهار پاسگاه امنیتی « پاسگاه حمیدالله قومندان»، « پاسگاه آنتن توپخانه»، « بیزتوپخانه» و روستای توپخانه حمله کردند که خوشبختانه هیچ نیروی امنیتی کشته نشده است و طالبان با متحمل شدند تلفات از ساحه فرار کردند.
در همین حال اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری دید گفت که شب گذشته گروه طالبان با راه‌اندازی چندین حمله بر پاسگاه‌های امنیتی می‌خواستند این پاسگاه‌ها را سقوط بدهد که با مقاومت نیروهای خیزش‌ مردمی و نیروهای امنیتی مواجه شدند که در نتیجه تلفات سنگین به این گروه وارد شد.
آقای خرم همچنان گفت که ولسوالی سانچارک ولایت سرپل از یک موقعیت استراتژیک است که خط دفاع مرکز ولسوالی در این ساحه است و گروه طالبان همواره خواستند با سقوط این ساحه بر مرکز ولسوالی حاکم شوند.
این عضو شورای ولایتی سرپل در باره تلفات گروه طالبان آمار دقیقی ارائه نکرد، اما گفت که تلفات زیادی بر این گروه وارد شده و طالبان عقب‌نشینی کردند.
آقای خرم از دولت مرکزی می‌خواهد که توجه بیشتر بر این ولسوالی داشته باشد؛ زیرا خط مقدم جنگ در همین ساحه است و اگر این خط دفاعی سقوط کند ولسوالی سانچارک و اکثر ولسوالی‌های همجوار سقوط خواهد کرد.
هفته گذشته نیز گروه طالبان بر برخی از پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی سانچاک حمله کردند که تعداد زیادی از نیروهای خیزش مردمی از جمله فرمانده محلی محمد علی چمران شهید شدند.
در حمله هفته گذشته طالبان بر ولسوالی سانچارک ۸ کشته و ۹ تن دیگر زخمی شده بود.
ولایت سرپل در شمال کشور یکی از ولایات ناامن کشور است که گروه طالبان در برخی از ولسوالی‌های آن حضور گسترده دارد و هراز گاهی حملات تروریستی و تهاجمی راه‌اندازی می‌کند.

نویسنده

گزارش از رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا