آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهم

ملل متحد:

تلفات ملکی در ربع دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۷ درصد افزایش یافته است

گزارش وسط سال سازمان ملل متحد نشان می دهد که ۳ هزار و ۸۱۲ (۱۳۶۶ کشته و ۲۴۴۶ زخمی) فرد ملکی کشته و زخمی شده‌اند.

گزارش وسط سال سازمان ملل متحد نشان می دهد که ۳ هزار و ۸۱۲ (۱۳۶۶ کشته و ۲۴۴۶ زخمی) فرد ملکی کشته و زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، ملل متحد با نشر گزارشی گفته است در حالی که شمار کشته و زخمی‌های افراد ملکی ۲۷ درصد کمتر از زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ می باشد ملل متحد از افزایش تلفات افراد ملکی ابراز نگرانی می‌نماید، چنانچه این آمار در ربع دوم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ربع اول آن ۲۷ درصد افزایش یافته است.
هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که تلاش‌های گروه‌های درگیر برای کاهش تلفات افراد ملکی کافی نیست و باید کارهای بیشتری در این بخش صورت گیرد.


تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفته است:« همه پیام نماینده‌های افغان در گفت‌وگوهای دوحه را به صورت واضح و رسا شنیدند – تلفات افراد ملکی را به صفر برسانید.»
براساس این گزارش، عناصر مخالف دولت همچنان عامل عمده تداوم اکثریت تلفات افراد ملکی می‌باشد.
درگیری‌های زمینی عامل یک سوم مجموع تلفات افراد ملکی است و استفاده از مواد انفجاری تعبیه شده به ویژه در حملات غیر انتحاری دومین دلیل عمده است که ۲۸ درصد از مجموع تلفات را تشکیل می‌دهد.
در همین حال، تلفات افراد ملکی از اثر عملیات هوایی به ۱۴ درصد رسیده است.


یوناما ۵۲ درصد تمام تلفات افراد ملکی را به عناصر مخالف دولت، ۳۸ درصد را به طالبان، ۱۱ درصد را به داعش و ۳ درصد آن را به عناصر نامشخص مخالف دولت نسبت داده است.
این گزارش می‌افزاید: عملیات های هوایی باعث ۵۱۹ مورد تلفات افراد ملکی (۳۶۳ کشته و ۱۵۶ زخمی) شده است.
یوناما ۸۳ درصد تلفات افراد ملکی از اثر عملیات‌های هوایی را به نیروهای نظامی بین‌المللی، نه درصد به نیروی هوایی افغانستان و هشت درصد باقیمانده را به گروه‌های نامشخص طرفدار دولت نسبت داده است.
تلفات اطفال با ۳۲۷ کشته و ۸۸۰ زخمی تقریباً یک سوم مجموع تلفات افراد ملکی را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا