آخرین اخبارجهانمنطقه

تماس تیلفونی پوتین و ترامپ؛ در مورد افغانستان چه گفتند؟

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رییسان جمهوری روسیه و امریکا در مورد خاورمیانه، خاور دور، اوکرایین و افغانستان در یک تماس تیلفونی، بحث کردند.
به نقل از« ریا نووستی »، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در یک گفتگوی تیلفونی که حدود یک ساعت طول کشید، مسایل مربوط به سوریه، ایران، افغانستان، کوریای شمالی و اوکرایین را مورد بحث قرار دادند.
رییس‎جمهور ترامپ و ولادیمیر پوتین در حالی این گفت‎وگو را انجام داده‌اند که بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه در سفری از پیش اعلام نشده، به روسیه رفته است.
رییس‎جمهوری روسیه، در آستانه دیدار با سران ایران و ترکیه و گفت‎وگو درباره جنگ داخلی سوریه در شهر بندری سوچی، میزبان بشار اسد رییس‎جمهوری سوریه بود.
بنابر اعلام کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در این دیدار از اسد خواسته با پیش‎نویس طرح صلح ابتکاری مسکو، تهران و انقره؛ برای پایان دادن به جنگ، موافقت کند.
روسیه و ایران در طول جنگ سوریه که هفتمین سال خود را سپری می‎کند از دمشق حمایت کرده‌اند و ایالات متحده و متحدان آن از جمله ترکیه، از مخالفان حکومت اسد حمایت کرده‎اند.
گفتنی است که پیشتر، وزارت خارجه روسیه و ترکیه، ایالات متحده را به حمایت و انتقال امن جنگجویان گروه تروریستی داعش از مناطق آزاد شده در سوریه و عراق، متهم کرده‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا