آخرین اخبارافغانستان

تمامی شاگردان بلخ از کتب درسی وزارت معارف بهره‌مند خواهند شد

بیش از یک میلیون جلد کتاب درسی برای شاگردان ولایت بلخ توزیع می‌شود.
رییس معارف بلخ در مراسم آغاز توزیع کُتب جدید درسی، گفت: ۱٫۲۵ میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان ولایت بلخ توزیع خواهد شد .
به گزارش خبرگزاری دید، احمد صبغت مستقیم، رییس معارف بلخ، در مراسم آغاز روند توزیع کتب درسی، گفت: یک میلیون و دو صدو پنجاه هزار جلد کتاب درسی دوره ابتداییه، متوسطه و لیسه برای مکاتب مزار شریف و ولسوالی‌های بلخ توزیع می‌شود.
وی هزینه کتاب‌های متذکره را ۹۳ میلیون افغانی عنوان کرد که از سوی ریاست نشرات وزارت معارف و همکاری اداره انکشافی ایالات متحده امریکا چاپ شده است.
آقای مستقیم گفت: کتاب‌های مذکور جوابگوی نیازمندی تمامی شاگردان ولایت بلخ خواهد بود و تا پایان ماه حمل در تمامی مکاتب این ولایت توزیع خواهد شد .
وی همچنان می‌افزاید: کتاب‌های جدید درسی مهر و تاپه معارف و مشخصه‌هایی دارند که در صورت فروش در بازار به آسانی قابل شناخت خواهند بود.
احمد خالد یکی از شاگردان که کتاب جدید دریافت نمود، استفاده درست از کتاب‌های معارف را از مسئولیت‌های شاگردان دانست و در مورد حفظ و نگهداری و دوباره برگرداندن کتاب بعد از ختم سال تعلیمی تعهد سپرد.
گفتنی است که ولایت بلخ در حال حاضر بیش از ۶۳۰ هزار شاگرد دارد؛ مشکل کمبود کتب درسی در پهلوی سایر کاستی‌ها از موانع آموزش بهتر برای شاگردان کشور شمرده می‌شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا