آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثایرانخبر های مهم

شورای امنیت ملی:

تمام رفت و آمدها به ایران موقتاً متوقف شد

شورای امنیت ملی خبر داده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام رفت و آمدهای زمینی و هوایی کشور به ایران موقتاً متوقف شده است.

شورای امنیت ملی خبر داده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام رفت و آمدهای زمینی و هوایی کشور به ایران موقتاً متوقف شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت ملی کشور امروز یکشنبه (۴ حوت) خبرداد: دولت جمهوری اسلامی افغانستان جهت جلوگیری از ویروس‌کرونا هر نوع رفت ‌و‌ آمد هوایی و زمینی را به ایران موقتاً متوقف کرد.
خبرنامه شورای امنیت ملی گفته است: به هدف مبارزه با ویروس‌کرونا در کشور جهت هماهنگی با وزارت‌های مربوطه دایر گردید، تصمیم اتخاذ شد که برای مبارزه با این ویروس در کشور و از ورود آن از سایر کشورها واردات مرغ، گوشت مرغ و تخم‌مرغ از ایران و پاکستان نیز متوقف گردد.
همچنان داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه اظهار داشت که تا حال هیچ نوع واقعه ویروس‌کرونا ثبت نگردیده، اما آمادگی‌های لازم برای تشخیص بیماران، قرنطین و درمان آن‌ها در مرکز و ولایات گرفته شده است.
وی افزود: برای مبارزه با این ویروس، آگاهی‌دهی از طریق رسانه‌ها، علمای دین و شبکه‌های جامعه مدنی باید افزایش یابد و برای مردم تفهیم گردد که روزانه به طور متعدد دستان خویش را با صابون شسته و همیشه از ماسک استفاده نموده و از تجمعات غیرضروری خودداری نمایند؛ زیرا این ویروس از یک فرد به فرد دیگر قابل انتقال است.
گفته شده که در جلسه امروز تصمیم اتخاذ شد كه وزارت‌های مالیه و امور داخله برای جلوگیری از قاچاق ماسک، فعالیت‌های خویش را چند برابر افزایش دهند و برای نیاز احتمالی یک اندازه بودجه را در خزانه دولت ذخیره نمایند.
همچنان تصمیم گرفته شد تا کمیته ویژه در مرکز و ولایات جهت هماهنگی فعالیت‌ها ایجاد و برای آگاهی‌دهی عامه هر چه زودتر کمپاین‌ ملی آغاز گردد.
در این جلسه به وزارت امور خارجه سفارش گردید تا خدمات کنسولی خویش را در کشور جمهوری اسلامی ایران محدود و از آن کشور تقاضا گردد تا روند اخراج اجباری افغان‌ها را متوقف نماید.
گفتنی است که شیوع ویروس کرونا در ایران که تاکنون به وفات ۸ تن منجر شده، نگرانی‌هایی را برای افغانستان نیز ایجاد نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا