آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

تمدید یک ساله ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد برای افغانستان

خبرگزاری دید: ماموریت ریچارد بنت گزارش ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان از سوی شورای حقوق بشر این سازمان برای یک سال دیگر تمدید شد.


شورای حقوق بشر ملل متحد امروز جمعه (۱۵میزان) اعلام کرد که پیش‌نویس قطع‌نامه این سازمان در مورد وضعیت افغانستان به تصویب رسیده است که طبق این قطع‌نامه قرار است آقای بنت به‌عنوان گزارش‌گر سازمان ملل به فعالیتش در افغانستان ادامه دهد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل هم‌چنان فهرست کشورهای رأی‌دهنده برای تصویب قطع‌نامه این سازمان در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان را نشر کرده و ۲۹ کشور عضو در این شورای رأی مثبت و سه کشور رأی منفی داده‌اند.
پاکستان، چین و ونزوئلا سه کشوری هستند که به تمدید کار گزارش‌گر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان رأی منفی داده‌اند.
در همین حال نصیراحمد اندیشه، نماینده‌ افغانستان در جنوا در توییتی گفته است: «حقوق کودکان و جمع‌آوری شواهد تخطی‌ها دو بخش تازه‌ای هستند که به ماموریت گزارش‌گر ویژه‌ی سازمان ملل در افغانستان اضافه شده‌‌اند».
قابل ذکر است که گزارش‌گر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل در ماه مارچ سال گذشته برای نظارت و مستندسازی موضوعاتی نظیر حقوق زنان و اقلیت‌های قومی در زیر حاکمیت طا-لبان در افغانستان آغاز به کار کرد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا