آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق در دیدار با سفیر امریکا:

تنش‌های سیاسی باید با گفت‌وگو حل شود/ موسسان ایتلاف نجات حافظان افغانستان هستند

جان باس سفیر ایالات متحده امریکا در کابل با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی دیدار کرده و روی موضوعات مختلف بحث شد.
به گزارش خبرگزاری دید، جان آر باس سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان شام امروز به دیدار محمد محقق معاون ریاست اجرایی رفته و روی موضوعات مختلف گفت‌وگو کردند.
محمد محقق در این دیدار با اشاره به تنش‌های اخیر میان بلخ و کابل، قندهار و کابل و همچنان سرنوشت جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، گفت: تنها راه حل این مشکلات گفت‌وگو و توجه به خواسته‌های طرفین می‌باشد و نیروهای امنیتی باید در این مسئله بی‌طرف باشند. قضیه نباید به خشونت بکشد.
آقای محقق همچنان در مورد انتخابات آینده پارلمانی در کشور افزود که مردم به نظام انتخاباتی بی‌باور شده‌اند و باید احزاب سیاسی از روند انتخابات نظارت داشته باشند.
وی در مورد ایتلاف نجات گفت که این ایتلاف از سوی کسانی تشکیل شده که حافظان افغانستان در هنگام اشغال خارجی بودند و هدف از ایجاد آن بسیج عمومی جریان‌های سیاسی برای اشتراک در انتخابات آینده و اصلاح نظام کشوراست.
آقای محقق در پیوند به مسئله حملات تروریستی بالای اماکن مذهبی جامعه اهل تشیع نیز افزود که طرح جامع امنیتی مساجد و اماکن مذهبی به حکومت داده شده، ولی تاکنون تجهیزات امنیتی در دسترس آن‌ها قرار داده نشده است.
معاون ریاست اجرایی از راهبرد جدید ترامپ در مورد افغانستان نیز ابراز خرسندی کرد.
از سویی هم سفیر امریکا گفت: ایالات متحده امریکا خواهان نظامی است که در آن همه حق داشته باشد نظر بدهند وسياست كنند و جریان‌های سیاسی و مردم افغانستان سهم داشته باشند و از یک کشور مترقی و متمدن برخوردار گردند.
سفیر آمریکا در ادامه افزود که ما از تشكيل شورايى که به خاطر نظارت بر پروسه انتخابات تشكيل شود وبه خواست احزاب سياسى و مردم افغانستان باشد، حمایت می‌کنیم.
گفتنی است که سفیر امریکا در افغانستان چندی پیش در پیوند به تنش میان کابل و بلخ اظهار نظر کرده بود که با واکنش تند در داخل کشور مواجه شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا