آخرین اخبارافغانستانسیاست

تهاجم طالبان در فراه؛ ۲۰ پولیس مرزی کشته و ۳۰ تن دیگر اسیر شده است

در اثر تهاجم خونین طالبان بر کندم سوم پولیس مرزی در ولسوالی پشت‌کوه ولایت فراه، دست کم ۲۰ پولیس مرزی کشته شده و سرنوشت ۳۰ پولیس دیگر نامعلوم است.


در اثر تهاجم خونین طالبان بر کندم سوم پولیس مرزی در ولسوالی پشت‌کوه ولایت فراه، دست کم ۲۰ پولیس مرزی کشته شده و سرنوشت ۳۰ پولیس دیگر نامعلوم است.
شاه‌محمود نعیمی معاون شورای ولایتی فراه می‌گوید که بر اساس گزارش‌های رسیده، تنها سه سرباز پولیس مرزی از این کندک موفق به فرار شده و تمام سربازان دیگر این کندک یا اسیر شده و یا در جریان درگیری کشته شده‌اند.
او می‌گوید که شماری از طالبان مسلح، نیمه‌شب گذشته (دوشنبه‌شب) از چندین جهت بر این کندک حمله کردند که در نتیجه چندین ساعت درگیری سرانجام کندک به دست طالبان سقوط کرده است.
آقای نعیمی می‌افزاید که صدها میل سلاح، چندین موتر نظامی و مهمات به‌ دست طالبان افتاده است.
عبدالحکیم ولسوال پشت‌کوه ولایت فراه ضمن تایید این رویداد می‌گوید که شمار زیادی از سربازان این کندک کشته و شماری هم به‌ دست طالبان اسیر شده‌ است.
او علاوه می‌کند که هنوز هیچ نیرویی از سوی دولت به آن منطقه اعزام نشده است.
این در حالی است که گفته می‌شود کندک سوم از مجهزترین کندک‌های پولیس مرزی بود که امنیت تمام مسیر شاهراه و نقاط مرزی را تامین می‌کرد که به گفته معاون شورای ولایتی فراه، تنها در لحظه حمله طالبان بیش از ۵۰ سرباز در داخل این کندک حضور داشتند.
به این ترتیب، فراه همچنان روی گسل جنگ و ناامنی قرار دارد. هفته گذشته، در پی سقوط پرسش برانگیز یک هلیکوپتر ارتش، ۲۶ نفر از جمله معاون قول اردوی ظفر در غرب کشور و رییس و یک عضو ارشد شورای ولایتی فراه، کشته شدند.
طالبان هنوز اجساد شماری از قربانیان این رویداد را به دولت تحویل نداده و آن را مشروط به تحویل دادن جسد قاتل جنرال رازق کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا