آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد:

تهدیدی از افغانستان متوجه کشوری نیست/ تشویش پیمان امنیت جمعی بیجاست

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حاکمان سرپرست نگرانی دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی را نسبت به تهدیدهای ناشی از افغانستان «بیجا» خواند.

ذبیح‌الله مجاهد روز چهارشنبه (۲۳ حوت) گفت: «هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورهای دیگر نیست؛ بنابرین تشویش کشورهای پیمان امنیت جمعی بیجا است».

دیروز ایمانقلی تاسماگامبتوف دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که این سازمان در نظر دارد از ماه جولای طرح تحکیم امنیت مرز تاجیکستان با افغانستان را به اجرا بگذارد.

مجاهد افزوده که حاکمان افغانستان اجازه نمی‌دهند که از این کشور علیه هیچ کشوری تهدید باشد؛ بنابراین، سازمان پیمان امنیت جمعی و دیگر کشورها نباید نگران باشند، بلکه باید به این موضوع باورمند باشند.

ایمانقلی تاسماگامبتوف دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفته که این سازمان به طور جدی تلاش‌ می‌کند تا امنیت مرزهای تاجیکستان با افغانستان تقویت شود.

او همچنین گفت که اراده سیاسی تاجیکستان و قرغیزستان، که به گفته او مقیاس تهدیدهای ناشی از افغانستان را درک می‌کنند، برای اجرای این طرح مهم است.

پیمان امنیت دسته‌جمعی در ماه می سال ۱۹۹۲در تاشکند، پایتخت ازبیکستان به امضا رسید و در سال ۲۰۰۲ این پیمان در مسکو به سازمان امنیت دسته‌جمعی تغییر نام داد.

روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرغیزستان و تاجیکستان عضو این سازمان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا