آخرین اخبارجهانسیاست

تهدید تروریزم در منطقه؛ رایزنی روس‌ها و ترکمن‌ها

خبرگزاری دید: وزارت خارجه روسیه گفته است که معاون وزیر خارجه این کشور و همتای ترکمنستانی‌اش در مورد همکاری در مبارزه با تروریزم منطقه‌ای ناشی از افغانستان گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلان کرده است که اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر خارجه روسیه و وفا حاجیوف معاون وزیر خارجه ترکمنستان در مسکو پیرامون همکاری در مبارزه با تروریزم بین‌المللی در پی تهدیدات تروریستی جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: مذاکرات بر همکاری در زمینه مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی بین‌المللی در پس زمینه تهدیدات تروریستی جهانی و منطقه‌ای ناشی از افغانستان و همچنین خاورمیانه و شمال آفریقا متمرکز بود.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده که این گفت‌وگوها «رویکردهای مشابه برای مقابله با تروریزم در چارچوب مقابله با سایر چالش‌ها و تهدیدها با نقش هماهنگ‌کننده محوری سازمان ملل متحد و شورای امنیت صورت گیرد.

جوانب بر ضرورت پیوستن نیروها در سرکوب فعالیت‌های تروریست‌های خارجی، مبارزه با تأمین مالی تروریزم و مبارزه با قاچاق غیرقانونی مواد مخدر تأکید کردند.

گفتنی است که چندی پیش ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور نیز در نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در رابطه به تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان و مبارزه با آن صحبت کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا