آخرین اخبارجهاندولت فراگیرسیاست

تهران بار دیگر بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس‌ جمهور ایران در دیدار با امیر قطر گفته که مردم افغانستان باید نسبت به کشور خودشان دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه‌های سیاسی و همه قومیت‌ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار در افغانستان برپا شود.


به نقل از فارس، ‏رییس جمهور ایران در دیدار با امیر قطر در تهران گفت «ما خواهان پایان محاصره یمن، ثبات و حکومت قدرتمند در عراق، خروج اشغالگران از سوریه و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان هستیم».
رییسی اظهار داشت: همچنین تاکید داشتیم که مردم افغانستان باید نسبت به کشور خودشان دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه‌های سیاسی و همه قومیت‌ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار در افغانستان برپا شود.
پیش از این نیز ایران بارها بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید و اعلام کرده که از مشارکت و حضور تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی در دولت آینده افغانستان استقبال می‌کند.
در همین راستا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که در سفر اخیر هیئت طا-لبان به تهران گفت‌وگوی بین الافغانی را میزبانی کردیم و تلاش می‌کنیم در همین بستر به تشکیل دولت فراگیر در افغانستان کمک کنیم. ولی پیش از همه اراده مردم افغانستان و همفکری و همکاری گروه‌های مختلف افغانستانی و رفتار مسئولانه طا-لبان است که کمک خواهد کرد ما یک دولت فراگیر مسئول و بازتاب دهنده تنوع و ترکیب قومیتی و جمعیتی افغانستان داشته باشیم تا آن زمان ما در کنار مردم افغانستان با اولویت به کمک به مردم افغانستان خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا