آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

توافقنامه امریکا-طالبان از سوی دولت جو بایدن بررسی می‌‎شود

نامزد پیشنهادی جو بایدن رییس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا برای وزارت خارجه آن کشور به تازگی گفته است که توافقنامه طالبان- امریکا از سوی دولت جدید بررسی خواهد شد.

امریکا
به گزارش خبرگزاری دید، آنتونی بلینکن که از سوی جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا برای پست وزارت خارجه پیشنهاد شده است، به تازگی گفته که توافقنامه امریکا- طالبان را بررسی خواهد کرد.
بلینکن گفته است که ایالات متحده امریکا برای جلوگیری از احیای مجدد تروریسم به ابزارهایی نیاز دارد.
آنتونی بلینکن که روز گذشته در آخرین روز کاری دولت رییس جمهور ترامپ صحبت می‌کرد، گفت: «ما می‌خواهیم این جنگ به اصطلاح دایمی، پایان یابد. ما می‌خواهیم نیروهای خود را به خانه برگردانیم. ما می‌خواهیم توانایی خود را برای مقابله با هر گونه تجدید حیات تروریزم حفظ کنیم و این همان چیزی است که ما را به مرحله اول رسانده است».
نامزد پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه امریکا تأکید کرده است که باید به دقت بررسی شود که در مورد چه چیزهایی مذاکره شده است.
توافق‌نامه امریکا – طالبان که در دهم حوت امضا شد، دارای ضمایم محرمانه‌ای نیز بوده است که تاکنون همگانی نشده است.
جو بایدن رییس جمهور امریکا از حامیان پایان دادن به جنگ افغانستان به شمار می‌رود، با این حال مشاوران او از لزوم حضور شمار اندک نیروهای این کشور در افغانستان برای مبارزه با تروریزم سخن گفته‌اند.
از جانب دیگر، آنتونی بلینکن که برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنای امریکا صحبت می‌‎کرد، تأکید کرده است که حقوق زنان و دختران را که در زمان طالبان آزادی‌ آن‌ها محدود شده بود، مورد توجه قرار خواهد داد.
بلینکن درباره مذاکرات جاری بین دولت و طالبان نیز گفته است که هر نتیجه‌ای که ممکن است به دست آید، بدون حفاظت از دستاوردهای ۲۰ سال اخیر از جمله حقوق زنان و دختران پایدار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا