آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پیام عیدی شورای مقاومت ملی برای نجات:

توافقنامه دوحه زمینه‌ساز فاجعه حاکم بر کشور تلقی می‌گردد و باطل است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان، می‌گوید که از دید این شورا توافقنامه دوحه به عنوان نقشه راه زمینه ساز فاجعه حاکم بر کشور تلقی می‌گردد و مطابق اعلامیه شماره ۵۸ این شورا باطل است.

شورای مقاومت ملی برای نجات روز چهارشنبه(۷ سرطان) گفته که اولویت آن مذاکره و گفت‌وگو است، اما در صورت ادامه وضعیت موجود گزینه نظامی را مردود نمی‌داند.

در پیام این شورا نوشته شده: «مطابق منشور و طرح سیاسی شورای مقاومت ملی، این شورا مذاکره و گفت‌وگو را اولویت می‌دهد، اما اگر طالبان کماکان به گزینه جنگ و خونریزی تاکید و تکیه کنند و به جنایات شان مانند دو سال گذشته ادامه بدهند، تقویت گزینه نظامی و گسترش مقاومت در سرتاسر کشور، بخشی از برنامه‌های این شورا است».

شورای مقاومت ملی برای نجات در بخشی از پیامش تصریح کرده که «شورای مقاومت ملی از هر صدا و اقدام مخالفت و مبارزه با گروه طالبان حمایت و تلاش می‌نماید که تمامی جریان‌های سیاسی در چتر واحدی برای مبارزه وسیع تر با گروه طالبان و نجات کشور از وضعیت موجود، گردهم بیایند».

این شورا به موضوع انتقال تی تی پی به شمال و شمال شرق نیز پرداخته و تاکید کرده که «حقوق اساسی مردم از جمله حق تعین سرنوشت و تبلور اراده جمعی برای تمثیل و گزینش حاکمیت و حاکمان از جانب مردم مصادره گردیده و زنان از کار و تحصیل منع شدند قتل و تصفیه و شکنجه و  کوچ اجباری ساکنین بومی، نقض حقوق بشر به پیمانه‌ای وسیع به ویژه در مناطق و شهر های مشخص به روال عام تبدیل گردید اعمال سیاست‌های قومی و اجرا کردن اپارتاید جنسیتی، هویتی و زبانی بخشی از ماهیت سلطه غاصب و ظالم طالبان گردیده است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا