آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثگزارش

توافقنامه صلح؛ حملات خونین طالبان بر نیروهای امنیتی در نقاط مختلف کشور

پس از اجرایی شدن هفته کاهش خشونت‌ها و امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، حملات شب گذشته خونین ترین حملات این گروه بر نظامیان داخلی بوده است.

به رغم امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان و همچنان تعهد برای کاهش خشونت‌ها از سوی این گروه، شب و روز گذشته حملات خوینی گروه طالبان بر پاسگاه‌ها و قرارگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است. گفته شده که حملات طالبان در ولایات کندز، ارزگان و هلمند دست کم به کشته شدن ۲۱ نظامی افغانستان انجامیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، حملات خونین طالبان بر قرارگاه‌ها و پاسگاه‌های نظامیان کشور در ولایات هلمند، کندز و ارزگان دست کم سبب کشته شدن ۲۱ نظامی و زخم برداشته چندین نظامی دیگر شد.
از ارزگان خبر رسیده که حمله طالبان در حومه تیرینکوت، به کشته شدن ۳ سرباز و زخم برداشتن ۷ نظامی دیگر انجامیده است.
سید محمد سادات ناصری معاون والی ارزگان به خبر گزاری دید در ارتباط به ادعای طالبان مبنی بر حمله آن‌ها بر نیروهای امنیتی در این ولایت با تایید آن گفت: این حمله شب گذشته در مرکز ولایت ارزگان بالای نیروهای امنیتی انجام شده بود. ۳ کشته و ۷ تن از نیروهای پولیس ملی زخم برداشته است.
وی همچنان گفت، این حمله در مرکز ولایت ارزگان ولسوالی تیرینکوت منطقه نچین انجام شده است.
به گفته آقای ناصری، در این حمله طالبان، ۳ تن از نیروهای پولیس ملی کشته و ۷ تن دیگر زخم برداشته است.
وی افزود تا کنون از تلفات نیروهای طالبان آمار دقیقی در دست نیست.
از ولایت کندز نیز خبر رسیده که در حمله گروه طالبان بر نیروهای نظامی در ولسوالی امام صاحب دست کم ۱۶ نظامی کشته شده و ۱۰ نظامی دیگر به اسارت برده شده است.
گفته شده که این حمله شب گذشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی امام صاحب رخ داده است.
گروه طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با امریکا اعلان نمود که حملاتش را بر نظامیان افغانستان ادامه خواهد داد.
با این حال، گزارش‌های ولایت هلمند نیز حاکی است که دست کم دو نظامی افغانستان در ولسوالی واشیر این ولایت در اثر حملات طالبان جان باخته است.
پس از اجرایی شدن هفته کاهش خشونت‌ها و امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، حملات شب گذشته خونین ترین حملات این گروه بر نظامیان داخلی بوده است.
پس از آن که ذبیح‌الله مجاهد از سخنگویان گروه طالبان اعلام نمود که حملات شان را بر نیروهای نظامی داخلی از سر می‌گیرند، ولی بر نیروهای خارجی حمله نخواهند کرد، جنرال اسکات میلر فرمانده کل ماموریت حمایت قاطع در کشور و همچنان رولاند کوبیا فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، خواستار ادامه کاهش خشونت‌ها شده و آقای کوبیا آن را خلاف روحیه و مفاد توافقنامه خواند.
با این همه، گروه طالبان پس از امضای توافقنامه با امریکا اعلام نموده که بر نیروهای امریکایی حمله نخواهد کرد، ولی نیروهای نظامی داخلی از حملات آنان مصئون نخواهند بود.
گفتنی است که با وجود تلاش‌های مکرر برای گرفتن نظر مسئولان محلی ولایت کندز در پیوند به تلفات سنگین نظامیان کشور در این ولایت، موفق به گرفتن دیدگاه آنان نشدیم.

نویسنده

گزارش از سید محمد حسین حسینی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا