آخرین اخباراسلایدشوایرانپاکستانخبر های مهمروند صلحسیاست

توافق ایران و پاکستان روی تلاش‌های مشترک برای صلح در منطقه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفرش به پاکستان با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی‌اش، جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش و عمران خان نخست‌وزیر آن کشور در رابطه به مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.


به نقل از رادیو پاکستان، ایران و پاکستان در مورد تلاش‌های مشترک برای آوردن صلح و ثبات در منطقه، از جمله افغانستان به توافق رسیدند.
شاه محمود قریشی در دیدارش با جواد ظریف در مورد گسترش‌ همکاری‌های دوجانبه، تجارت، سرمایه‌گذاری و امنیت گفت‌وگو کرده است. آقای قریشی افزوده است که صلح دایمی در افغانستان برای ثبات منطقه مهم است، چنانچه رهبران افغانستان فرصت بی‌نظیری دارند و نباید آن را از دست دهند.


دو جانب همچنان در رابطه به افزایش اسلام‌هراسی در برخی کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرده و گفته این نگرش تحت پوشش آزادی بیان قابل قبول نیست.
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان با استقبال از جواد ظریف و گفت‌وگو در مورد همه‌گیری کووید-۱۹ خواستار تقویت همکاری‌های دوجانبه و روابط تجاری شده است.
آقای خان در باره روند صلح گفته است که در جنگ افغانستان هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و صلح در افغانستان برای کل منطقه مفید و حیاتی است.
جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان نیز در دیدار جداگانه با آقای ظریف پیرامون روابط دوجانبه، روند صلح، مدیریت مرزهای پاکستان و ایران و بازارهای مرزی رایزنی کرده است.


آقای باجوا همچنان افزوده است که همکاری‌های مرزی پاکستان و ایران تأثیر مثبتی روی صلح و ثبات منطقه خواهد گذاشت.
وزیر خارجه ایران نیز از نقش مثبت پاکستان در ثبات منطقه و روند صلح قدردانی کرده و بر تقویت روابط بین دو کشور همسایه تأکید نموده است.
آقای ظریف روز سه‌شنبه در رأس هیئت بلندرتبه طی سفر دو روزه به اسلام‌آباد رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا