آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

کابلوف:‌

توافق صلح میان امریکا و طالبان پس از سال نو میلادی امضا می‌شود

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته است کشورش انتظار دارد توافق‌نامه صلح بین طالبان و امریکا به زودی امضا شود.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته است کشورش انتظار دارد توافق‌نامه صلح بین طالبان و امریکا به زودی امضا شود.
به نقل از تاس، ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه برای افغانستان به تازگی گفته توافق‌نامه صلح افغانستان پس از سال نو میلادی به امضا خواهد رسید.
آقای کابلوف گفته است:« امضای این‌ (توافق‌نامه) انتظار می‌رود اما چی وقت – من نمی‌توانم به این سئوال پاسخ دهم. ما امیدواریم هر چه عاجل امضا شود، اما مطمئناً بعد از سال نو انجام خواهد شد.»‌
به گفته وی، ایالات متحده و طالبان توافق کرده‌اند که روسیه و تعدادی دیگر کشورها به عنوان شاهد در مراسم امضای توافق‌نامه دعوت خواهند شد.
در چند روز گذشته زمزمه‌هایی از توافق امریکا و طالبان بر سر آتش‌بس هرچند موقت به گوش می‌رسید. برخی منابع نزدیک به طالبان، از جمله سید اکبر آقا می‌گویند که رهبری طالبان با آتش‌بس کوتاه مدت موافقت کرده است و به زودی نمایندگان آنان ضمن امضای توافق صلح، موافقت نامه‌ آتش‌بس را نیز امضا می‌کنند.
پس از توقف موقت گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان، تعداد از دفتر سیاسی این گروه در قطر به پاکستان رفتند تا در مورد آتش‌بس با رهبری آن مشوره کنند، اما سهیل شاهین سخنگوی آن گروه با رد این مسئله گفته است که هنوز روی هیچ مورد توافق نشده است.
در همین حال، مجلس سنای شورای ملی کشور در واکنش به این مسئله گفته است که رهبری طالبان زیر تاثیر سازمان استخبارات ارتش پاکستان است و بدون اشاره آن سازمان هیچ حرکتی انجام داده نمی‌تواند.
با این همه، هنوز حکومت افغانستان در این مورد موضع رسمی‌اش را بیان نکرده است.
گفتنی است که مسکو به نوبه خود این دعوت‌ را پذیرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا