آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

توجه رییس جمهور به دایکندی؛ عمل به وعده یا کمپاین برای انتخابات بعدی

یک نماینده مردم دایکندی می‌گوید که توجه اشرف غنی به مناطق هزاره‌جات به خاطر انتخابات است و اشرف غنی به آرای هزاره‌ها نیاز دارد.


روز گذشته محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور و محمد سرور دانش در راس یک هیئت بلند پایه دولتی به دایکندی رفتند. در این سفر رییس جمهور چند تا پروژه را رسماً افتتاح کرد.
رییس جمهور ولایت دایکندی را از ولایت درجه سه به درجه دو ارتقا داد. رییس جمهور غنی پس از دایکندی راهی بامیان شد و در آنجا یک پروژه برق را افتتاح کرد.
در مورد سفر اشرف غنی به دایکندی تبصره‌های زیادی شد. شماری از فعالان جامعه مدنی و روزنامه‌نگاران سفر رییس جمهور را به این دو بخش کشور کمپاین انتخاباتی تعریف کردند.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در بهار سال آینده برگزار شود. اشرف غنی از نامزدی خود در انتخابات خبر داده است. یک نماینده مردم دایکندی می‌گوید که توجه اشرف غنی به مناطق هزاره‌جات به خاطر انتخابات است و اشرف غنی به آرای هزاره‌ها نیاز دارد.
رییس جمهور غنی در ده روز گذشته به چند بخش دیگر کشور نیز سفر کرده است. مخالفان سیاسی رییس جمهور این گونه سفرها را کمپاین و تبلیغات می‌دانند.
بدون شک رییس جمهور غنی نیاز به حمایت مردم در انتخابات دارد. اما نباید توجه ریاست جمهوری از روی نیاز انتخاباتی باشد. اگر این طور باشد ممکن است پس از برگزاری انتخابات، به آنچه رییس جمهور گفته عمل نشود. نگاه ابزاری و استفاده از امکانات دولتی برای جالب حمایت مردم خیانت ملی محسوب می‌شود و اشرف غنی باید متوجه این امر باشد.
اختر سهیل- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا