آخرین اخبارافغانستانزنانورزش

تورنمنت مسابقات فوتسال بانوان در هرات راه‌اندازی شد


تورنمنت مسابقات فوتسال با اشتراک ۸ تیم از بانوان از سوی بنیاد دوستم در ورزشگاه میرویس صادق، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد فاریابی مسئول بنیاد دوستم، گفت که این تورنمنت ورزشی به مناسبت پنج سپتامبر روز جهانی خیریه به دلیل تشویق خانم‌های فوتبالیست برگزار شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
ازسوی هم عابده نافع، مسئول کمیته فوتسال بانوان هرات، می‌گوید که علاقه‌مندی بانوان هرات، به ورزش فوتسال رو به افزایش است، اما شماری از خانواده‌ها تاکنون هم به دختران‌شان اجازه نمی‌دهند تا این رشته‌ی ورزشی را پیش ببرند که موضوع باعث شده بانوان در این ولایت کمتر به ورزش توجه کند.
خانم نافع، افزود که اگر باورهای سنتی، از بین برود بانوان می‌توانند در زمینه ورزش رشد چشم‌گیری کنند.
در عین حال حمیدالله کبیر، رییس عمومی تربیت بدنی ولایت هرات، به تایید گفته‌های خانم نافع می‌گوید که برزگترین چالش فرا روی فوتسال بانوان در هرات، محدودیت‌ و مقرارتی است که از طرف خانواده‌ها وضع می‌شود.
زهرا که عضویت تیم فوتسال «میوند» را دارد می‌گوید که مدت یک سال است که مصروف این ورزش هستم و در یک سال قبل دختران هرات در این رشته دست‌آوردهای زیادی کسب کرده است.
فریبا صابری، یک تن از شهروندان و اشتراک کنندگان در این مسابقه می‌گوید که ما چندین بار از سوی افراد مختلف تهدید به مرگ شدیم اما به شکل مخفیانه فوتسال بازی می‌کردیم.
این در حالی است، که در هرات ۱۴۰ بانو مصروف ورزش فوتسال هستند و ۱۱ تیم باشگاهی و ۲۷ تیم فوتسال بانوان در مکاتب این ولایت فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا