آخرین اخباراجتماعافغانستان

توزیع مواد غذایی برای ۵۰۰ خانواده بی‌بضاعت و شکایت شهروندان از عدم توزیع عادلانه کمک‌ها

خبرگزاری دید: یک بنیاد خیریه به مناسبت ماه رمضان به ۵۰۰ خانواده بی‌بضاعت و فقیر مواد غذایی توزیع کرد. شماری از شهروندان اما از عدم عادلانه توزیع مواد کمکی در برخی نقاط شکایت دارند.

بنیاد خیریه گلبهار امروز شنبه (۱۲ حمل) به مناسبت ماه مبارک رمضان برای ۵۰۰ خانواده فقیر در کابل بسته‌های مواد غذایی توزیع کرد.

محمد عمر زواک مسئول مطبوعاتی این بنیاد گفت که به مناسبت ماه مبارک رمضان برای ۵۰۰‌خانواده‌های بی‌بضاعت، فقیر و ایتام بی‌سرپرست مواد غذایی توزیع شده است.

آقای زواک گفت که تیم سروی این نهاد به هر منطقه رفته و برای کسانی که از طرف این تیم مستحق شناخته شده کارت کمک داده و امروز برای شان مواد داده می‌شود.

آقای زواک افزود که این بنیاد در نظر دارد تا برای ۳ هزار خانواده بی‌بضاعت دیگر نیز کمک های نقدی و تحفه های عیدی توزیع کند.

گل محمد یک تن دریافت کنندگان کمک گفت، وضعیت فقر و بیکاری مردم را با ستوه آورده است که خیلی از مردم در ماه رمضان نان خوردن ندارند.

گل محمد افزود که با کمک‌های مقطعی مشکل فقر کشور حل نمی‌شود امارت اسلامی باید زمینه کار را برای مردم فراهم کند در غیر آن مشکل اقتصادی مردم بیشتر و بیشر خواهد شد.

ذبیح الله یک دیگر از شهروندان کابل گفت که کمک‌های رمضانی نسبت به سال‌های دیگر کم شده است و برخی از وکلای گذر در توزیع آن عادل نیستند.

ذبیح الله از جامعه جهانی می‌خواهد که در این شرایط سخت در کنار مردم افغانستان باشد و کمک‌های شان را به افغانستان ادامه دهد.

گفتنی است که پس از تحولات سیاسی ۱۴۰۰ موج بزرگی از فقر و بیکاری دامن‌گیر مردم شد و هزاران تن برای گذراندن زندگی شان به کشورهای دیگر مهاجرت کردند.

سازمان ملل متحد از وقوع یک فاجعه انسانی در پی فقر روز افزون در افغانستان هشدار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا