آخرین اخباراجتماعافغانستان

توزیع کمک به ۸۰۰ خانواده بی‌جا شده در غور


برای سومین بار، روند توزیع کمک‌های زمستانی برای ۸۰۰ خانواده بی‌جا شده در شهر «فیروزکوه» مرکز ولایت غور روز گذشته آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دید، غلام ناصر خاضع والی غور ضمن اظهار سپاس و قدردانی از کمک‌های« UNHCR» و «موسسه انصاری» گفت که عده‌ای از باشندگان ولسوالی‌ها در اثر درگیری‌ها و جنگ با طالبان، عده‌ای از خشکسالی و تعدادی از اثر اختلافات قومی در شهر فیروزکوه آمده‌اند و مستحق کمک و مساعدت‌اند.
آقای خاضع افزود:«هر چند توزیع این کمک‌ها در حال حاضر خوب است، امیدواریم که موسسات خیریه برنامه‌های درازمدت کمک‌رسانی برای مردم غور داشته باشند.»
از سویی هم، والی غور به موسسات همکار اطمینان داد و گفت که اداره محلی همیشه در قسمت تامین امنیت در کمک‌رسانی به مردم مستحق ولایت غور، همکاری‌های همه جانبه خواهد کرد.
در این میان، آقای جاوید به نماینده‌گی از«UNHCR» صحبت کرد و گفت: کمک‌هایی که ما شاهد توزیع آن هستیم کافی نبوده، امید است که روند کمک‌رسانی گسترش یابد تا مشکلات و چالش‌های بی‌جا شدگان داخلی مرفوع شود.
در عین حال، آقای مخلص مسئول موسسه انصاری در زون غرب ضمن قدردانی از همکاری مسئولان ذیربط ولایت در عرصه کمک‌رسانی، پیرامون توزیع کمک‌های نقدی «UNHCR» وضاحت داد و گفت که امسال هم مانند سال‌های گذشته برای هر خانواده بی‌جا شده، واجد شرایط ۲۰۰ دالر پول نقد و چهار تخته کمپل در نظر گرفته است.
جنگ‌های جاری در کشور باعث بی‌جا شدن هزاران خانواده از مناطق مسکونی شان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا