آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

توسعه شهری و رونق اقتصادی؛ هرات و قندهار «خواهر خوانده» شد

اداره امور ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای از عقد پیمان « خواهر خوانده‌گی» میان شهرهای هرات و قندهار خبر داده و این موضوع را برای رشد اقتصادی و فرهنگی شهرها مهم خوانده است.


اداره امور ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای از عقد پیمان « خواهر خوانده‌گی» میان شهرهای هرات و قندهار خبر داده و این موضوع را برای رشد اقتصادی و فرهنگی شهرها مهم خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، اداره امور در این اعلامیه نگاشته است: رابطه همکاری میان شهرها، یک رابطۀ دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل دانش، تجارب و توسعۀ مناسبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان یک جامعۀ شهری با جامعۀ شهری مشابه برقرار می‌شود.
در اعلامیه آمده است: همکاری شهرها در تحکیم مناسبات اقتصادی و تجارتی نقش به سزا داشته و گسترش سرمایه گزاری‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک در امر توسعۀ شهری را به دنبال دارد.
از وجوه اشتراک دو شهر در غرب و جنوب غرب کشور در این اعلامیه، سابقه تاریخی- فرهنگی، رشد اقتصادی و گذر پروژه تاپی از هر دو ولایت خوانده شده است.
در اعلامیه، به افتتاح راه لاجورد در هرات نیز اشاره و گفته شده که با افتتاح آن، هرات به عنوان نقطه وصل افغانستان به اروپا اهمیت بلندی خواهد یافت.
این توافقنامه با هدف تقویت و گسترش روابط دوستانه و درک متقابل، ایجاد شبکه میان شهری و مشارکت بیشتر، معرفی و تقویت دهلیزهای جدید برای انکشاف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایفای نقش مهم‌تر در فرآیند انکشاف ملی توسط شهرداران هرات و قندهار در شهر هرات به امضا می‌رسد و تحکیم و گسترش روابط دوستانه مردم قندهار و هرات، ایجاد امکانات لازم جهت تبادل تجارب و دانش در زمینه‌های مدیریت شهری، تلاش مشترک برای انکشاف دیدگاه شهروندی و نهادینه سازی فرهنگ آبادی و انکشاف، ایجاد فرصت های بیشتر سرمایه گذاری، توسعۀ روابط صنعتی و تجارتی فی‌مابین، ترغیب همکاری‌های اقتصادی و تجارتی سودمند و سرمایه گذاری‌های مشترک، گسترش مبادلات فرهنگی، توسعۀ روابط تعلیمی و تحصیلی و تقویت همگرایی و همکاری دو شهر با هدف ارتقاء همزیستی، صلح و رفاه شهروندان را به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا