آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

توشیح قانونی دسترسی به معلومات از اقدامات من برای حمایت از خبرنگاران بود

رییس جمهور اشرف غنی روز ملی خبرنگاران را تبریک گفته و تاکید کرده که در بخش حمایت‌های حقوقی و معنوی از خبرنگاران و فعالیت آزاد رسانه‌ها هدایت‌های مشخصی داده است.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور اشرف غنی امروز چهارشنبه(۲۷حوت) روز ملی خبرنگاران را تبریک گفت.
بر بنیاد خبرنامه ارگ، آقای غنی گفته که قانون اساسی کشور آزادی بیان را تضمین کرده و افغانستان درسطح کشورهای منطقه در رتبه بندی جهانی آزادی رسانه‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است.
خبرنامه از قول رییس جمهور افزوده: توشیح قانون دسترسی به معلومات از نخستین اقدامات من برای حمایت از فعالیت موثر رسانه‌ها وخبرنگاران بود. درعین حال هدایت داده بودم که به گزارش‌های تحقیقی خبرنگاران در شورای عالی حاکمیت قانون توجه جدی شود.
غنی: من در بخش حمایت‌های حقوقی و معنوی از خبرنگاران و فعالیت آزاد رسانه‌ها هدایت مشخص داده بودم، عفو جریمه‌های مالیاتی رسانه‌ها، اقدام جدی برای رسیدگی به دوسیه‌های خشونت علیه خبرنگاران، تامین امنیت خبرنگاران، کمک به صندوق حمایت از خبرنگاران و ایجاد کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها از مجموعه اقدامات حکومت به شمار می‌رود.
همچنان در بخشی از این پیام تاکید شده که قانونمند سازی فعالیت خبرنگاران بر اساس معیارهای قانون کار که با همکاری مسئولان رسانه‌ها عملی شدنی است، برای تامین حقوق خبرنگاران از اقدامات مهم شمرده می‌شود.
رییس جمهور غنی در این پیام تقاضا کرده که اتحادیه‌های صنفی خبرنگاران با مسئولان حکومتی در مورد بسته‌های مشخص حمایتی از خبرنگاران رایزنی کنند تا شود که برای فعالیت خبرنگاران فضای بهتر از این برابر شود.
گفتنی است که ۲۷حوت به عنوان روز ملی خبرنگاران همه ساله از سوی دولت و نهادهای خبرنگاری گرامی داشته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا