آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

خلیلزاد به عبدالله:

توقع این است که افغانستان با طرح واحد در نشست ترکیه اشتراک کند

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله گفته است که جهان انتظار دارد که افغانستان با طرحی واحد به نشست استانبول برود.


به گزارش خبرگزاری دید، فرستاده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان پیش از ظهر امروز شنبه(۲۱حمل) با داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کرد.
براساس اعلامیه‌ سپیدار، خلیلزاد در این دیدار بر حمایت همه‌جانبه‌ امریکا از تلاش‌های صلح افغانستان تأکید کرده و گفته است که کشورش در تلاش‌های صلح و دوران پسا صلح در کنار دولت و مردم افغانستان می‌ماند.
آقای خلیلزاد همچنان گفته است که جهان توقع دارد تا جمهوری اسلامی افغانستان با طرح واحد به نشست استانبول برود.
خلیلزاد گفته است: «ایالات متحده و جهان خواهان تسریع روند صلح و بیش‌ترین استفاده از فرصت موجود برای پایان جنگ و استقرار صلح دایمی در افغانستان است».
به‌ گفته‌ خلیلزاد، ایالات متحده‌ امریکا از تمامی طرف‌ها می‌خواهد که برای پایان جنگ و دست‌یافتن به صلح دایمی همکاری کنند.
در همین حال، عبدالله عبدالله ضمن قدردانی از تلاش‌های امریکا برای دست‌یافتن به صلح، گفته است که جمهوری اسلامی افغانستان به دست‌ یافتن به صلح عادلانه و دایمی متعهد است.
آقای عبدالله از آمادگی جمهوری اسلامی برای شرکت در نشست استانبول خبر داده و همچنان گفته است که شورای عالی مصالحه‌ ملی به‌ عنوان چتر بزرگ ملی برای رهبری و مدیریت صلح در این راستا تلاش می‌کند.
او افزوده است: «شورا در توحید دیدگاه‌های جمهوریت گام‌های مهمی برداشته و جمهوری اسلامی با طرح و دیدگاه مشترک به اجلاس استانبول می‌رود».
زلمی خلیلزاد صبح امروز به کابل آمد. او پیشتر با رییس‌ جمهور غنی نیز در ارگ دیدار کرده است. سفر او به کابل درحالی صورت می‌گیرد که قرار است تا چند روز آینده نشست استانبول در پیوند به صلح افغانستان برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا