آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

توقف خدمات حمل و نقل ریلی با افغانستان از سوی ازبیکستان

خبرگزاری دید: «ازبیکستان تیمور یولری» یا شرکت راه آهن این کشور اعلام کرد که خدمات حمل و نقل ریلی را با افغانستان از تاریخ اول فبروری متوقف کرده است.

شرکت راه آهن ازبیکستان «تیمور یولری» اعلام کرد این کشور از اول فبروری حمل و نقل ریلی به افغانستان را متوقف کرده چون مسئولان و مقامات بخش ریلی افغانستان نتوانستند تعهدات قبلی خود را به موقع انجام دهند.

نمایندگان شرکت راه آهن ازبیکستان اظهار داشتند: روزهای ۲۶ و ۳۰ دسمبر سال ۲۰۲۲ میلادی در شهر «ترمذ» نمایندگان ازبیکستان و افغانستان دیدار و اجرای تدریجی امور فنی را توسط کارگران راه آهن افغانستان در خاک افغانستان تا اول فبروری سال ۲۰۲۳ میلادی هماهنگ کردند.

علاوه بر این، در نشست شرکت «سغدیانا ترانس» و سازمان راه آهن افغانستان متقابلاً فهرست اقدامات لازم و هزینه خدمات را هماهنگ کردند. بر اساس آن، طرفین در مورد انعقاد یک قرارداد جدید تا ۲۷ جنوری سال جاری میلادی به توافق رسیدند.

نمایندگان شرکت راه آهن ازبیکستان تاکید کردند: با توجه به اینکه مقامات راه آهن افغانستان نمی‌تواند اقدامات هماهنگی را به موقع انجام دهد، خدمات حمل و نقل ریلی به افغانستان از اول فبروری متوقف می‌شود.

همچنین با هدف حمایت از کارآفرینان و همچنین تامین تداوم حمل و نقل بارها به افغانستان و جلوگیری از توقف بارهای ضروری، «سغدیانا ترانس» کمک‌های عملی را در حمل و نقل بارها از طریق جاده زمینی از مراکز لوجستیک شهر «ترمذ» و از طریق بندر رودخانه «ترمذ» ارائه خواهد کرد.

گزارش افتتاح راه آهن «غلبه- حیرتان» از طریق منابع رسمی شرکت اعلام خواهد شد.

گفتنی است، خط ریلی «حیرتان- مزار شریف» در خاک افغانستان در سال ۲۰۱۰ میلادی ساخته شد و از سال ۲۰۱۱ میلادی تمام خدمات این خط ریلی توسط شرکت «سغدیانا ترانس» ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا