آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

توقف سوخت‌رسانی امریکا به جنگنده‌های ایتلاف عربی در جنگ یمن

ایالات متحده امریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ایتلاف عربی در جنگ یمن را متوقف می‌کند. تصمیمی که ظاهراً بنا به درخواست عربستان اتخاذ شده است.


ایالات متحده امریکا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ایتلاف عربی در جنگ یمن را متوقف می‌کند. تصمیمی که ظاهراً بنا به درخواست عربستان اتخاذ شده است.
به نقل از یورونیوز، در همین رابطه سفارت عربستان سعودی در واشنگتن طی بیانیه‌ای‌ شامگاه جمعه ( ۹ نومبر ) از ایالات متحده امریکا خواسته است تا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ایتلاف عربی را در جنگ یمن متوقف کند. طبق این بیانیه، دلیل این تصمیم «افزایش توانایی عربستان در سوخت‌رسانی در حال پرواز» ذکر شده است.
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، جیمز متیس از این اقدام حمایت کرد و گفت عربستان با امریکا پیش از گرفتن این تصمیم مشاوره کرده است.
این تصمیم درحالی اعلام می‌شود که نمایندگان جمهوری‌خواه و دمکرات کنگره امریکا به دنبال خشم افکار عمومی در ماجرای قتل جمال خاشقجی، تهدید کرده بودند که هفته آینده درباره سوخت‌رسانی امریکا به نیروهای سعودی اقدام جدیدی در پیش‌ خواهند گرفت.
امریکا علاوه بر سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ایتلاف عربی با فروش اسلحه و پشتیبانی اطلاعاتی محدود، از عربستان در جنگ یمن حمایت می‌کند.
آقای متیس با تاکید بر اینکه ایالات متحده به نقش حمایتی خود از عربستان و نیروهای دولت یمن ادامه خواهد داد گفت:« امریکا و ایتلاف عربی در نظر دارند یک نیروی مشروع یمنی تشکیل دهند تا از مردم یمن و مرزهای کشورشان در برابر القاعده و داعش در منطقه دفاع کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا