آخرین اخبارایرانجهانسیاست

نویسنده تونسی:

توقیف نفتکش انگلیسی؛ ایران قدرت اسلامی است که می‌خواهیم

یک نویسنده تونسی در یادداشتی که برای روزنامه «رای الیوم» نوشته، ضمن تمجید قدرت ایران در مقابله به مثل با ابرقدرت‌ها، گفته که ایران همان قدرت اسلامی است که جهان اسلام به آن نیاز دارد.

یک نویسنده تونسی در یادداشتی که برای روزنامه «رای الیوم» نوشته، ضمن تمجید قدرت ایران در مقابله به مثل با ابرقدرت‌ها، گفته که ایران همان قدرت اسلامی است که جهان اسلام به آن نیاز دارد.
روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در یادداشتی به قلم «فوزی بن یونس بن حدید» نویسنده تونسی با عنوان «پاسخ تهران به توقیف نفتکش ایرانی در جبل طارق… این همان قدرتی است که می‌خواهیم»، قدرت ایران را در مقابله به مثل با ابرقدرت‌ها افتخاری برای جهان اسلام برشمرد.
در این یادداشت آمده است: پس از آنکه ایران اعلام کرد که یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده است، خشم انگلیس را برانگیخت. این کشور شروع کرد به تهدید کردن و دیگر فراموش کرد که یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل طارق توقیف کرده است.
این اتفاقات پس از این روی داد که تنگه هرمز شاهد تحرکات برای تحریک ایران در منطقه بود. رفتار ایران به منظور نشان‌دادن مقابله به مثل بود. چیزی که امروز ما به‌ندرت در جهان اسلام شاهدیم. جهانی که شاهد شکست‌ها و مصیبت‌های پیاپی است.
امروز پس از توقیف نفتکش انگلیسی روشن شد ایران آن‌گونه که بولتون و نتانیاهو و غیر آن دو گمان می‌کنند، ساده و راحت نیست و با کشورهای قدرتمندی نظیر امریکا، انگلیس و فرانسه به مقتضای حال رفتار می‌کند یعنی با آن‌ها هم‌طراز است. این قدرتی است که ما می‌خواهیم؛ این رفتاری است که ما می‌خواهیم تا غرب متوجه شود که قدرتی اسلامی در منطقه حضور دارد که نمی‌توانند ثبات آن را بر هم بزنند.
رای الیوم در ادامه نوشته: این ایران نیست که در منطقه و به‌طور ویژه تنگه هرمز بحران‌ساز است؛ ایران اوضاع را به‌خوبی مطالعه کرده و با دیگران طوری رفتار می‌کند که آنها با ایران رفتار می‌کنند. از همین رو کسی ایران را به خاطر اقداماتی که آمریکا و انگلیس آن را تحریک‌آمیز برمی‌شمرند، سرزنش نمی‌کند.
نویسنده ادامه داده: در برابر این قدرت ایران که امروز به آن مفتخر هستیم (زیرا قابل رقابت با قدرت امریکا، انگلیس و اروپاست)، ایران از موضع قدرت وارد مذاکره می‌شود و تلاش می‌کند دیدگاه خود را در احترام متقابل و نه اتهام‌زنی و تحمیل تحریم‌های اقتصادی کمرشکن اعمال کند.
طبق این یادداشت، امروز ایران ارزش و قدرت خود را در مقابل جهان ثابت کرد و نشان داد یکی از ستون‌های اصلی اسلام در منطقه و جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا