آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

تولید کنندگان: واردات مواد خام در گمرکات با مشکلات جدی مواجه است

خبرگزاری دید: شماری از تولید کنندگان داخلی در نمایشگاه «وطن ما تولید ما» با ابراز این که مشکلات در گمرک‌ها یکی از چالش‌های اساسی سرمایه‌گذاری در افغانستان است، خواستار حل این معضل شدند.


این تولید کنندگان روز یکشنبه(۲۰ قوس) تولیدات شان را در کابل به نمایش گذاشتند، اما تاکید می‌کنند که معضل گمرک، نبود برق کافی، نبود حمایت داخلی و نبود سب‌سایدی دولتی چالش عمده فرا راه آن‌ها است.
ثناء‌الله احمدی مسئول یکی از شرکت‌های تولیدی به خبرگزاری دید، گفت: ایجاد چنین نمایشگاه‌ها در کشور برای معرفی محصولات داخلی به شهروندان بسیار مفید است.
آقای احمدی افزود که امارت اسلامی باید زمینه همکاری‌های بیشتر را با شرکت‌های تولیدی فراهم و مشکلات شرکت‌های خصوصی را حل کند.
وی می‌گوید که امارت اسلامی باید روی مشکل برق نیز توجه نماید تا مشکل برق کشور حل شود که باعث سرمایه‌گذاری بیشتر در کشور می‌شود.
طاهر دوران از مسئولان یک شرکت خصوصی می‌گوید که امارت اسلامی باید مشکلات گمرکات را بررسی و برای رفع این مشکلات تلاش کند.
آقای دوران می‌گوید که ایجاد چنین نمایشگاه‌ها برای نهادینه‌سازی استفاده از تولیدات داخلی با ارزش است و شهروندان بیشتر با محصولات داخلی آشنا می‌شود.
از سویی هم، سید حسین حسینی می‌گوید که زمینه صادارات به کشورهای جهان برای محصولات افغانستان فراهم شود.
حسینی از امارت اسلامی می‌خواهد تا یک نمایشگاه دایمی را که تمام شرکت‌های تولیدی در آن سهیم باشند در کابل برگزار کند تا شهروندان با محصولات داخلی آشنایی پیدا کنند.
احمد صمیم از مدیران یک شرکت تولیدی می‌گوید که امارت اسلامی باید از شرکت‌های تولیدی حمایت کند، مالیات بر شرکت‌ها را کاهش دهد و همچنان مشکلات در گمرکات را حل کند.
صمیم می‌گوید که اگر شفافیت در گمرکات ایجاد شود سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر خواهد شد چون یکی از مشکلات عمده برای تاجران واردات مواد خام است که در گمرکات مشکل جدی ایجاد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا