آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

بحران سیاسی در امریکا؛ ترامپ دادگاه خود را توهین به ملت خواند

خبرگزاری دید: به دنبال بحران سیاسی در امریکا و دادگاه تفهیم اتهام به دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا در میان هوادارانش روند دادگاه را «ماجرای توهین به ملت» خوانده است.

به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ در مقابل هوادارانش که پلاکاردهای «ترامپ ۲۰۲۴» را در دست داشتند گفت: «تنها جرمی که مرتکب شده‌ام، دفاع شجاعانه از ملتم در برابر کسانی است که به‌دنبال نابودی آن هستند».

وی در سالون بزرگ پذیرایی اقامتگاه مجلل مارالاگو گفت: «من هرگز تصور نمی‌کردم چنین چیزی در امریکا امکان‌پذیر باشد».

کیفرخواست ترامپ شامل ۳۴ فقره اتهام علیه رییس جمهوری سابق ایالات متحده امریکا است. ترامپ متهم به جعل مکرر سوابق تجاری برای پنهان کردن جرایم است. وی خود را مقابل تمامی اتهامات بی‌گناه دانسته است.

دونالد ترامپ بدون بررسی قضایی آزاد مانده است و اکنون تمام تلاش خود را می‌کند تا از محاکمه در جنوری ۲۰۲۴ یعنی تنها چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کند.

نخستین رییس جمهور در تاریخ ایالات متحده که به چنین سرنوشتی دچار شد، متهم به «سازمان‌دهی» یک سری پرداخت‌ها برای سرپوش گذاشتن بر روی سه پرونده قبل از انتخابات نوامبر سال ۲۰۱۶ است.

این میلیاردر به ‌طور مفصل درباره هر یک از تحقیقات سخن گفت و آن‌ها را «تقلبی» توصیف کرد.

وی در طول سخنرانی حدود ۲۰ دقیقه‌ای خود بار دیگر اتهامات خود مبنی بر «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تکرار کرد.

وی همچنین دموکرات‌ها را به «جاسوسی» از کارزار انتخاباتی‌اش متهم و به زمانی که در قدرت بود به استیضاح و تحقیقات از او اشاره کرد. ترامپ نخستین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده امریکا بود که دو بار استیضاح و تبرئه شد.

بخشی از پرونده اخیر، برای راستی‌آزمایی ادعاهای استورمی دنلیز (با نام واقعی استفانی کلیفورد) هنرپیشه فیلم‌های پورن تشکیل شده است. وی گفته است پس از برقراری ارتباط جنسی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۶ میلادی مبلغ ۱۳۰ هزار دالر حق‌السکوت دریافت کرده تا از افشای آن در آینده خودداری کند. اما آقای ترامپ وقوع این ماجرا را رد کرده و تحقیقات در این خصوص را «پرونده‌سازی سیاسی دموکرات‌ها و سیستم قضایی فاسد امریکا» خوانده است.

قاضی پرونده در تلاش است تا دریابد آیا آقای ترامپ در این مورد شهادت دروغ داده است یا نه؟ همچنین آیا پرداخت پول قوانین مربوط به تامین مالی کارزارهای تبلیغات انتخاباتی را نقض کرده است یا خیر؟ دادستان‌ نیویارک بیش از ۵ سال است که در خصوص این پرونده مشغول تحقیق است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا