آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

دولت‌ ساز:

تاخیر اعلان نتایج برای مردم نگران کننده است/ توهین به شخصیت‌های سیاسی و جهادی پذیرفتنی نیست

کمیته سیاسی تیم انتخاباتی دولت‌ساز با صدور اعلامیه‌ای موقفش را در قبال مسئله توهین به برخی شخصیت‌های سیاسی و جهادی، شفافیت در انتخابات و تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات اعلام کرده است.

کمیته سیاسی تیم انتخاباتی دولت‌ساز با صدور اعلامیه‌ای موقفش را در قبال مسئله توهین به برخی شخصیت‌های سیاسی و جهادی، شفافیت در انتخابات و تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این اعلامیه که امروز پنجشنبه (۹عقرب) منتشر شده، در آن آمده است که تیم دولت‌ساز موقف خویش را در قبال انتخابات، آرای بایومتریک شده و غیر بایومتریک، استقلالیت کمیسیون‌های انتخاباتی و سایر قوانین نافذه کشور در اعلامیه‌های متعدد بیان کرده است.
این تیم در این اعلامیه گفته که تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات برای مردم نگران کننده بوده و از کمیسیون انتخابات خواسته که در این مورد وضاحت بیشتر بدهد.
همچنان کمیسته سیاسی تیم دولت ساز نسبت به توهین کسی از آدرس این تیم به شخصیت‌های جهادی و سیاسی اعلام داشته که این موقف شخصی آن فرد است و ربطی به تیم دولت‌ساز ندارد.
متن کامل اعلامیه:‌
اعلامیه کمیته سیاسی ستاد انتخاباتى دولت ساز
پنجشنبه ۹ عقرب ۱۳۹۸ خورشيدى
کمیته سیاسی ستاد انتخاباتى دولت ساز در پیوند به تحولات اخیر در کمیسیون مستقل انتخابات و تاخیر اعلان نتايج ابتدایی انتخابات و رد توهین به شخصیت‌های ملی اعلامیه ذیل را صادر می‌نماید:
۱- اخیراً از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع حاصل نمودیم که افرادی، نظر به سلیقه‌های شخصی شان به تعدادی از ‌شخصیت‌های سیاسی، جهادی و ملی کشور اهانت نموده‌اند و ذهنیت جامعه را جریحه دار ساخته‌اند. ما این عمل را جداً تقبیح نموده از همه مردم افغانستان آرزومندیم که در اين شرایط حساس تاریخى از ذکر همچو مطالب و پخش ذهنیت‌های منفی در رابطه به شخصیت‌های كشور خودداری نموده و به خاطر تشویق نیات ملی و بزرگ کشور جد و جهد نمایند و اجازه ندهند تا ملت یک پارچه ما قربانی اهداف مغرضانه بعضی‌ها گردد.
شخصی که از آدرس دسته انتخاباتى دولت ساز تحت عنوان سخنگو به شخصیت‌های جهادی و ملی توهین کرده سخن شخصی خودش بوده موقف و نظر دولت ساز نمى‌باشد.
۲ – کمیته سیاسی دولت‌ساز در مطابقت به قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان، سایر قوانین نافذه کشور، طرزالعمل داخلی کمیسیون و فیصله کمیشنران کمیسیون در ۶ میزان موقف خود را در مورد آرای غیر بایومتریک که ستیکردارد، در دیتابیس کمیسیون مستقل انتخابات ثبت شده اما بنابر مشکلات تخنیکی که در دستگاه بایومتریک رخداده بود در حضورداشت ناظرین بدون اخذ بايومتريک استعمال شده، بعداً اعلان می‌نماید.
۳ – کمیته سیاسی دولت‌ساز ضمن تقدیر، تشکر و قدردانی از جامعه جهانی و تمویل کننده‌هاى مالی برگزاری انتخابات به صورت جدی می‌خواهد تا استقلالیت کمیسیون انتخابات و آرای مردم افغانستان را محترم شمرده و به هیچ عنوان به خود اجازه ندهند تا در روند انتخابات ریاست جمهوری مداخله نمایند.
۴ – کمیته سیاسی تیم دولت‌ساز از کمیشنران و مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهد تا استقلالیت، حیثیت و اعتبارشان را حفظ نمایند و زیر فشار خارجی‌ها، قدرت‌مندان و قانون گریزان داخلی قرار نگیرند.
۵ – برای مردم افغانستان تاخیر اعلان نتایج ابتدايى نگران کننده است. بنابرين، از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهیم درین زمینه وضاحت بیشتر بدهد تا قناعت مردم فراهم شود.
با احترام
كميته رهبری/سياسى دسته انتخاباتى تیم دولت‌ساز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا