آخرین اخبارجهانسیاست

توییت‌های ترامپ؛ از هشدار به رهبر کوریا تا عزل و نصب‌ وزرا

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در تازه‌ترین توییت خود رکس تیلرسون را از وزارت خارجه برکنار و رییس سازمان سیا را به جای او گماشت.

گفته می‌شود که به جای رکس تیلرسون در وزارت خارجه مایک پمپئو رییس سازمان استخبارات مرکز گماشته شده و یک افسر اطلاعاتی زن رییس سیا تعیین شده است.

ترامپ در توییت‌اش نوشته است: از این پس مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا خواهد بود و جینا هاپسل به عنوان اولین مدیر زن سیا کار خواهد کرد.

در هفته‌های گذشته موضوع اختلاف نظر ترامپ و تیلرسون در مورد روسیه وایران رسانه‌ای شده بود و احتمال برکناری آقای تیلرسون از سمت وزارت خارجه حتمی به نظر می‌رسید.

در حالی که رییس جمهور امریکا در مواجهه با ایران و روسیه مواضع تندتری دارد، آقای تیلرسون مخالف دیپلماسی تهاجمی بوده و بر مذاکره تاکید می‌کرد.

در همین حال، مایک پمپئو وزیر جدید خارجه امریکا در توییتی از ترامپ سپاسگزاری کرده و گفته است که امریکا با رهبری ترامپ امن‌تر خواهد بود.

هرچند عزل و نصب‌های آقای ترامپ در نفس خود عجیب بوده و تاکنون حیرت و تعجب دولت و مردم امریکا را به اندازه کافی در پی داشته است، ولی آنچه اکنون اتفاق افتاده عزل و نصب‌های اعضای کابینه از طریق شبکه اجتماعی توییتر است.

پیش از این نیز رییس جمهور امریکا از توییتر استفاده گسترده کرده و از دفاع شخصی تا هشدار به رهبر کوریای شمالی گرفته توییت کرده است.

در گذشته برخی از تحلیلگران توییت‌های آقای ترامپ را نشانه عدم تعادل روانی او دانسته و گفته‌ بودند که او از مشکلات روانی و کهولت سن رنج می‌برد.

گفتنی است که چند روز پیش بگومگوهایی در مورد کنار رفتن برخی اعضای تیم کاری ترامپ از کاخ سفید در رسانه‌ها پخش می‌شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا