آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

احمد سعیدی در واکنش به اظهارات ترامپ:

تکرار سناریوی جنگ داخلی از سوی امریکا و پاکستان/ برای دفاع از افغانستان آماده قربانی باشیم

کارشناس سیاسی کشورمی‌گوید که رهبران سیاسی باید از گفته‌های خود خجالت بکشند که می‌گفتند ما پاکستان را به انزوا کشانیده‌ایم حالا یکبار دیگر امریکا و پاکستان دست و آستین بر زده‌اند و یکجا می‌خواهند سناریوی دهه ۹۰ را در افغانستان تکرار کنند.

کارشناس سیاسی کشورمی‌گوید که رهبران سیاسی باید از گفته‌های خود خجالت بکشند که می‌گفتند ما پاکستان را به انزوا کشانیده‌ایم حالا یکبار دیگر امریکا و پاکستان دست و آستین بر زده‌اند و یکجا می‌خواهند سناریوی دهه ۹۰ را در افغانستان تکرار کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد سعیدی کارشناس سیاسی کشور در واکنش به اظهارات ترامپ در مطلبی تحت عنوان « تهدید به محو افغانستان از روی زمین چه معنی دارد؟» گفته است: وقتی تمام فرصت‌ها برای ساختن افغانستان، قربانی اهداف غلط و اشتباه یک مجموعه‌ تمامیت‌خواه و انحصار طلب در درون نظام می‌شود، نتیجه همین است که دونالد ترامپ گستاخانه به فکر محو افغانستان کشتن ده میلیون انسان دیگر است.
سعیدی می‌افزاید: رهبران سیاسی باید از گفته‌های خود خجالت بکشند که می‌گفتند ما پاکستان را به انزوا کشانیده‌ایم. حالا یکبار دیگر امریکا و پاکستان دست و آستین بر زده‌اند و یکجا می‌خواهند سناریوی دهه ۹۰ را در افغانستان تکرار کنند.
وی تصریح کرده است که تعریف و توصیف عمران خان از طرف دونالد ترامپ چه معنی دارد؟ این یک حقیقت است که رهبران حکومت وحدت ملی در سیاست داخلی و خارجی فقط به دنبال توهمات ذهن بیمار شان مصروف اند.
به گفته وی، از ملاقات عمران خان با دونالد ترامپ معلوم می‌شود که ما سیاست خارجی را به پاکستانی‌های مداخله‌گر و سیاست داخلی را به تفرقه اندازی‌های داخلی باخته‌ایم نه فهمی در اداره کشور و نه دلسوزی برای ملت داریم.
در همین حال، سعیدی در واکنش به قطع فعالیت شبکه‌های مخابراتی در پنج ولایت کشور، گفته است که وقتی‌که شب می‌شود ۶۸۲۶ آنتن مخابراتی در اثر توصیه طالبان در افغانستان خاموش می‌شود. کندز، زیادترین آنتن‌های خاموش دارد در هرات ۴۷ آنتن از ساعت ۴ عصر تا ۵ صبح حالات شمال به‌خصوص ولایت بلخ را از چند روز بدینسو همه می‌دانند.
احمد سعیدی می‌افزاید: برای مسئولین دولت جای خجالت و شرمساری است چه ضمانتی وجود دارد بۀ زودی قطع رابطه مخابراتی و رفت و آمد‌های زمینی به دستور دشمن در سر تاسر افغانستان عملی نشود، این حکومت مصروف چیست، مصروف زد و بندهای سیاسی مصروف چور و چپاول یا نظاره‌گر تکرار دهه ۹۰ و سرنوشت دوکتور نجیب الله؟
سعیدی خطاب به مردم گفته است: در حال حاضر در دوراهی خطرناکی قرار گرفته‌، تعیین سرنوشت کشور در غیاب خود افعان‌ها تبعات سنگین و جبران ناپذیری خواهد داشت، آنهم در شرایطی که رهبری کشور متفرق، شکننده و ناکارآمد است.
وی تصریح کرده که اگر ذره‌ای دلسوزی و تعقل وجود داشته باشد، امروز با یک حرکت ملی زمینه نشست یک اجماع ملی و سراسری را به‌خاطر نجات وطن از این بحران فراگیر فراهم سازیم، بدون اتحاد ملی کشور از دست ما می‌رود و برای دفاع از افغانستان مستقل همه باید آماده قربانی اتحاد و جان فشانی باشیم.
به گفته وی، سیاسیون معامله‌گر نمی‌توانند وطن دوست داشتنی ما و شما را از این بُن‌بست سیاسی نجات دهند خاموشی در مقابل این همه جنایات تا تهدید محو افغانستان خیانت ملی و گناه نا بخشودنی است.
این در حالیست که دونالد ترامپ روز گذشته در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که اگر بخواهیم در جنگ افغانستان پیروز شویم، این کار را در ۱۰ روز انجام می‌دهم و افغانستان از نقشه زمین حذف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا