آخرین اخباراسلایدشوجهان

تکلیف سفیر جدید سعودی در لبنان معلوم نیست


رسانه‌های عرب‌زبان نوشته‌اند که به رغم انتصاب یک ماهه ولید الیعقوب سفیر جدید عربستان سعودی در بیروت، مقامات لبنانی به دلیل بحران ناشی از آنچه که گروگان‌گیری و استعفای اجباری سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان توسط ریاض گفته می‌شود، از پذیرفتن استوارنامه سفیر سعودی خودداری کرده‌اند.
روزنامه کویتی السیاسه در شماره روز یکشنبه‌اش نوشته است:علت مشخص نشدن زمان پذیرش استوار نامه سفیر عربستان توسط میشل عون رییس جمهوری لبنان، سوال برانگیز شده است که آیا به دلایل بوروکراسی اداری است یا مسئله فراتر از آن است و مربوط به بحران موجود میان عربستان و لبنان پس از استعفای سعد الحریری در۴ نوامبر(۱۳عقرب) می‌باشد.
این روزنامه در ادامه افزوده است: اطلاعات رسیده حاکی است که تاخیر وزارت خارجه لبنان در تعیین زمان تسلیم استوارنامه سفیرعربستان، براساس عرف دیپلماتیک تا حد زیادی بیانگر اعتراض لبنان به شرایطی است که موجب استعفای الحریری و فشارعربستان برای تقدیم استعفای او شد.
بر بنیاد مقاله السیاسه، بیروت می‌خواهد با تاخیر در پذیرش استوارنامه سفیر جدید عربستان در لبنان، با ریاض مقابله به مثل کند؛ زیرا عربستان نیز نسبت به تعیین سفیر جدید لبنان در ریاض پاسخ نداد به طوری که همین امر موجب بروز مشکل در روابط دیپلماتیک دو کشور شد.
گفتنی است که روابط عربستان و لبنان پس از استعفای سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان که از سوی لبنان زیر فشار سعودی خوانده شد، به وخاومت گرایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا