آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

تک‌روی و انحصارگری، تامین امنیت را صدمه می‌زند

پیام مجمع ملی مردم افغانستان در پیوند به حملات خونین امروز کابل!

بسم‌ تعالی
تروریستان و دشمنان کوردل مردم افغانستان یک بار دیگر با به خاک و خون کشیدن شهروندان بی‌گناه نشان دادند که با این ملت و سرزمین سر سازگاری ندارند.
حمله بر مراکز فرهنگی و اجتماعات مردمی نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی به هدف ايجاد نفاق قومی و مذهبی دست به جنايت و كشتار مردم ما می‌زنند.
هدف قرار دادن یک قشر خاص از جامعه که در مدنیت و صلح‌پروری شهرت نیک داشته و از هرگونه نزاع و کشمکش ابا می‌ورزد جز تلاش برای ایجاد شکاف میان اقوام باهم برادر کشور و جنایت ضد بشریت تفسسیر دیگری شده نمی‌تواند.
مجمع ملی مردم افغانستان باور دارد که بدون آمدن تغییر و بازنگری بنیادین در ساختارهای سیاسی و امنیتی کشور که شاهرگ تامین امنیت و حیات جمعی شهروندان این سرزمین به شمار می‌رود، تامین امنیت و آرامش عامه ممکن نبوده و جلو حملات این چنینی گرفته نخواهد شد.
ما با نفی هر گونه انحصارگری و تمرکز قدرت در یک حلقه خاص، از حکومت مرکزی می‌خواهيم که با روی دست گرفتن راهبرد درست و دقیق امنیتی، مشوره با جریان‌های بزرگ سیاسی و در نظر گرفتن خواست جمعی شهروندان کشور به مبارزه جدی علیه تمام گروه‌های هراس‌افکن ادامه داده و نگذارد که بیشتر از این از باشندگان کشور، به ویژه ساکنان پایتخت قربانی بگیرند.
مجمع ملی مردم افغانستان حملات خونین تروریستی امروز کابل را جنایت علیه بشریت و تروریزم سازمان‌یافته خوانده و هشدار می‌دهد که در صورت ادامه روند کنونی سیاسی در کشور، عدم اجماع سیاسی و عدم پذیرش جریان‌های مخالف، روند تامین امنیت و مبارزه با تروریزم ناکام خواهد بود.
مجمع ملی مردم افغانستان با ابراز همدردی و عرض تسلیت به بازماندگان شهدا و زخمیان حمله تروریستی خونین بر مرکز فرهنگی تبیان و خبرگزاری صدای افغان( آوا)، برای شهدا بهشت برین، برای زخمیان و آسیب‌دیدگان این رویداد تروریستی شفای عاجل و برای خانواده‌های شریف آن‌ها صبر عظیم خواهان است.
و من‌الله التوفیق
سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا