آخرین اخبارجهانسیاست

تی‌تی‌پی آمار حملات یکساله خود را منتشر کرد

خبرگزاری دید: تحریک طا-لبان پاکستانی(تی‌پی‌پی) آمار حملات یک سال اخیر خود و تلفات نیروهای مسلح پاکستان را در ویدئویی منتشر کرد. تی‌تی‌پی این آمار را پس از نشست شورای امنیت ملی پاکستان رسانه‌ای کرده است.

نشست شورای امنیت ملی پاکستان، روز جمعه به رهبری شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور برگزار و در این نشست به ‌خصوص حملات تروریستی در خیبرپختونخوا و بلوچستان ارزیابی شد.

در حالی که دولت پاکستان برای بحث در مورد تشدید حملات شبه‌نظامیان از جمله تحریک طا-لبان پاکستان تشکیل جلسه داد، طا-لبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در ویدیویی، آمار حملات یک سال گذشته و تلفات ناشی از آن بر نیروهای مسلح پاکستان را منتشر کرده‌ است.

این گروه مدعی شده که در سال گذشته میلادی «۳۶۷ حمله» علیه نیروهای دولتی پاکستان در مناطق مختلف این کشور، عمدتاً در ایالت خیبرپختونخوا انجام داده‌ است. طا-لبان می‌گویند که در این حملات «۴۴۶» تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته و «۵۶۹» نفر دیگر زخمی شده‌اند.

کمیته امنیت ملی پاکستان اخیراً در نشستی بر اقدام جدی علیه تحریک طا-لبان پاکستانی تاکید کرده است.

طا-لبان پاکستانی در ماه‌های اخیر و بعد از لغو توافق آتش‌بس با دولت، حملات علیه نیروهای دولتی پاکستان را تشدید کرده است.

دولت پاکستان هنوز درباره این آمار چیزی نگفته؛ اما اسلام‌آباد معتقد است که این گروه در افغانستان مستقر است و رانا ثنا‌الله وزیر داخله پاکستان هم تهدید کرده که گزینه حمله به پناهگاه‌های طا-لبان پاکستانی در خاک افغانستان روی میز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا