آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

دولت‌ساز:

از کمیسیون‌ها برای نشر نتیجه ابتدایی سپاسگزاریم/ پروسه انتخابات پیروزی جمهوریت و مردم است

تیم انتخاباتی دولت ساز که بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات پیشتاز است، می‌گوید که از کمیسیون‌های انتخاباتی برای برگزاری انتخابات و نشر نتایج ابتدایی سپاسگزار است، ولی شکایات زیادی دارد که مطابق روند قانونی، آن را با کمیسیون شکایات شریک خواهد ساخت.

تیم انتخاباتی دولت ساز که بر اساس نتایج ابتدایی انتخابات پیشتاز است، می‌گوید که از کمیسیون‌های انتخاباتی برای برگزاری انتخابات و نشر نتایج ابتدایی سپاسگزار است، ولی شکایات زیادی دارد که مطابق روند قانونی، آن را با کمیسیون شکایات شریک خواهد ساخت.
به گزارش خبرگزاری دید، تیم دولت ساز با نشر اعلامیه‌ای امروز یکشنبه(۱ جدی) ضمن استقبال از نشر نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان، برگزاری و موفقیت پروسه انتخابات را پیروزی جمهویت و دموکراسی و مردم افغانستان خوانده است.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه مطبوعاتی تیم انتخاباتی دولت‌ساز در ارتباط به اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ هجری شمسی
هموطنان گرامی!
نخست از همه اعلان نتایج ابتدایی انتخابات را به تمام ملت افغانستان مبارک‌باد می‌گوییم. از اشتراک شجاعانه مردم افغانستان در امر تعین زعامت ملی کشور سپاسگزاری نموده و یک بار دیگر به تمام شهدای نیروی‌های امنیتی و دفاعی کشور که در امر پاسداری از مردم‌سالاری جان‌های شیرین شان را فدا کردند اتحاف دعا نموده از بارگاه خداوند لایزال برای شان بهشت برین استدعا می‌داریم. در عین حال خود را همدرد و غم‌شریک با خانواده‌های معظم و داغدیده شهدا دانسته به تعهد خویش تاکید می‌داریم که خدمت به این خانواده‌ها و برآورده ساختن آرمان شهدای عزیز ما بخشی درشت و غیر قابل انکار برنامه‌های تیم دولت‌ساز بوده و خواهد بود.
در جریان انتخابات، کمپاین دولت‌ساز به صورت مشخص و هدفمند مورد حملات تروریستی قرار گرفت که در نتیجه ده‌ها تن از فعالین تیم دولت ساز شهید و صدها تن زخمی گردیدند. یاد و خاطرات شهدای تیم دولت ساز و تمام شهدای ملکی کشور گرامی باد.
ما ضمن این که از کمسیون مستقل انتخابات افغانستان به خاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ ابراز سپاس و امتنان می‌نمایم، موارد مشخص شکایات نیز داریم. همانگونه که در طول مدت دو نیم ماه با شکیبایی تمام همگام و همنظر با مردم شریف و قانون پسند افغانستان، به استقلالیت نهادهای انتخاباتی ارج گذاشتیم و پروسه‌های قانونی را رعایت کردیم، در این خصوص نیز تمام ملاحظات و شکایات خود را در موارد مختلف از مجرای لازم و قانونی آن با کمسیون شکایات انتخاباتی درج کرده و مطرح خواهیم ساخت. تیم دولت‌ساز از اجراآت شان به صورت مسلکی و قانونی نظارت خواهند کرد. با استفاده از این فرصت ضمن قدردانی از نهادهای مدنی و رسانه‌ها برای مشاهده مستقل و مسلکی شان، امید داریم از بخش باقیمانده پروسه انتخابات نیز مشاهده نمایند.

از همکاری جامعه جهانی در تقویت نهادهای ملی و دولتی کشور و به خصوص روند انتخابات ابراز سپاس و امتنان می‌نماییم.
استحکام جمهوریت و پایان انتخابات ریاست جمهوری در اصل پیروزی تمام مردم افغانستان حساب می‌گردد. به خاطر دستیابی به روزی که مردم خود سرنوشت شان را تعین کنند کشور ما قربانی‌های بزرگ و فراموش ناشدنی را متقبل شده است و همه ملت افغانستان سزاوار داشتن حکومت موثر، پاسخگو و خدمت‌گزار اند که انشاءالله به یاری خداوند متعال و با تمثیل اراده ملی و جمعی، تیم دولت‌ساز در راستای برآورده ساختن این خواست‌ها گام‌های عملی و ملت پسند خواهد برداشت.
تا ساعات دیگر جلالتمآب محترم محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان از طریق خطابه‌ای مستقیم به مردم، نظریات تیم دولت‌ساز را در ارتباط به تحکیم هرچه بیشتر وحدت ملی، تشدید پروسه صلح و ثبات و ساختن اداره موثر، کارا، پاسخگو و همه شمول با مردم افغانستان شریک خواهند ساخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا