آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهزنان

کنفرانس کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته در قطر؛

تیم رباتیک دختران افغانستان اختراعاتش را به نمایش گذاشت 

خبرگزاری دید: تیم رباتیک دختران افغانستان با اشتراک در پنجمین کنفرانس سازمان ملل در مورد کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته در دوحه؛ اختراعاتش را به نمایش گذاشت.

به‌رغم ناامیدی‌ها از بسته ماندن دروازه‌های مکتب و دانشگاه به روی دختران در افغانستان، تیم روباتیک دختران کشور در ادامه پیشرفت‌هایش، این بار با اشتراک در پنجمین کنفرانس سازمان ملل در مورد کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته در دوحه برخی کارهای خود را نمایش داد.

کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته به شدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری کووید-١٩ و اختلال جئواستراتژیک در زنجیره تامین مواد غذایی و انرژی قرار گرفته‌اند.

در همین حال، پنجمین کنفرانس سازمان ملل در مورد کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته سر از تاریخ ٥ تا ٩ مارچ در شهر دوحه قطر آغاز شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این کنفرانس از کشورهای ثروتمند خواست به بیش از یک میلیارد نفر در کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته کمک کنند تا خود را از فقر نجات دهند.

وی در اجلاس سران کشورهای کم‌تر توسعه‌یافته در دوحه گفت که این کشورها در چرخه‌های معیوبی گرفتار شده‌اند که توسعه را برای آن‌ها دشوار و غیرممکن می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که هزینه زندگی به دلیل جنگ در اوکراین به شدت دشوار می‌شود و در نتیجه قیمت انرژی و مواد غذایی افزایش می‌یابد.

تیم رباتیک دختران کشور در حالی کارهای جدید خود را در این کنفرانس به نمایش گذاشت که دروازه‌های مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران با رویکار آمدن طا-لبان بسته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا