آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفارت امریکا:

تیم میان‌وزارتی امریکا بر تعهد و مشارکت پایدار واشنگتن با افغانستان تأکید کرد

سفارت امریکا در کابل می‌گوید که هیئت میان‌وزارتی امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان در سفر به کابل روی تعهد واشنگتن بر مشارکت پایدار با افغانستان و مردم آن تأکید کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، سفارت امریکا در کابل امروز چهارشنبه(۱۹ جوزا) در بیانیه‌ای گفت که سفر چهار روزه هیئت میان‌وزارتی امریکا به کابل روز گذشته به پایان رسید.
این سفارت با بیان این که هیئت ایالات متحده متشکل از نمایندگان شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره انکشافی امریکا برای بازسازی بود، گفت: تیم میان‌وزارتی ایالات متحده بر تعهد امریکا برای مشارکت پایدار با افغانستان و مردم افغانستان، از جمله از طریق کمک‌های امنیتی و ملکی مجدداً تأکید نمودند و آن‌ها در مورد همکاری ما در انتقال (مسئولیت‌های) جاری با رهبران افغانستان مشورت کردند.
جوانب همچنین تأکید کردند که به تلاش‌های دیپلماتیک خود در حمایت از صلح ادامه خواهند داد و توافق کردند که حفظ وحدت سیاسی در زمان انتقال ضروری است.
در بیانیه این سفارت آمده است که سفیر خلیلزاد همچنین در دیدار با رهبران جامعه مدنی در رابطه به تعهد امریکا برای حمایت از دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، از جمله دستاوردهای زنان، دختران و اقلیت‌ها بحث کردند.
گفتنی است که هیئت امریکا قرار است به رایزنی‌های خود در قطر و منطقه ادامه دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا