آخرین اخبارورزش

تیم نوجوانان کشور فاتح میدان رقابت‌های مرکز آسیا شد


تیم ملی فوتبال نوجوانان افغانستان با پیروزی در آخرین مسابقه خود در مقابل ازبیکستان و توقف ترکمنستان مقابل تاجیکستان، عنوان قهرمانی نخستین دوره رقابت‌های مرکز آسیا را کسب کرد.
افغانستان با پیروزی در بازی رو در رو مقابل ازبیکستان و توقف ۳ بر ۱ ترکمنستان مقابل تاجیکستان با کسب ۹ امتیاز از ۴ بازی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد.
افغانستان در این جدال سخت با حساب ۳ بر ۲ تیم ازبیکستان را شکست داد و در امتیاز ۹ با این تیم برابری کرد.
سمیر سمندری، در دقیقه ۶، تمیم میرزاده دقیقه ۶۳ و سید اصغر حسینی در دقیقه ۸۰ سه گُل‌زن تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال افغانستان در این مسابقه بودند.
در واقع پیروزی افغانستان در این مسابقه حساس به لطف قانون پیروزی در بازی رو در رو شانس قهرمانی را از تیم ازبکستان ۹ امتیازی گرفت.
در آخرین جدال این رقابت‌ها نیز تیم تاجیکستان میزبان مسابقات با حساب ۳ بر ۱ ترکمنستان را شکست داد تا قهرمانی شاگردان سید هادی کاظمی در این مسابقات مسجل شود.
افغانستان در ۴ مسابقه‌ی که به صورت دوره‌ای در این رقابت‌ها برگزار کرد، ۳ پیروزی در مقابل تیم‌های تاجیکستان، قرغیزستان و ازبیکستان و تنها یک شکست در مقابل ترکمنستان به دست آورد.
در نخستین دوره رقابت‌های فوتبال زیر ۱۵ سال مرکز آسیا تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، قرغیزستان، ترکمنستان و ازبیکستان شرکت کرده‌اند. لازم به ذکر است که تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران نیز از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد.
این مسابقات به صورت لیگ برگزار شد که در نهایت با قهرمانی تیم ملی فوتبال نوجوانان افغانستان به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا