آخرین اخبارافغانستاندولت فراگیرزنانسیاست

نمایندگان امریکا در تاشکند:

ثبات اقتصادی افغانستان بدون روند سیاسی فراگیر و رعایت حقوق همه امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری دید: نمایندگان ویژه امریکا در امور افغانستان پس از اشتراک در کنفرانس بین‌المللی تاشکند می‌گویند که آنان بر حمایت از حقوق بشری در افغانستان و تقویت روند سیاسی همه‌شول تأکید کردند که بدون آن ثبات اقتصادی این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

ثبات اقتصادی افغانستان بدون روند سیاسی فراگیر و رعایت حقوق همه امکان‌پذیر نیست

توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران در رشته توییت‌هایی در باره اظهارات شان در کنفرانس بین‌المللی تاشکند معلومات دادند.
رینا امیری در این رابطه نوشته است: در کنفرانس تاشکند در مورد افغانستان، من و [توماس ویست] تأکید کردیم که امنیت، ثبات اقتصادی و صلح بدون حمایت از حقوق زنان، پایان دادن به تجاوزات علیه تمامی جوامع قومی و مذهبی و تقویت روند سیاسی فراگیر امکان‌پذیر نیست.
امیری می‌گوید که از همبستگی جهان در حمایت از حق دختران برای آموزش و حمایت قوی از حق زنان برای کار به منظور کمک به اقتصاد افغانستان دلگرم شدم.
وی افزود: من با این ادعا که سیاست‌های قهقرایی طا-لبان مبتنی بر فرهنگ افغانی است، مخالفت کردم و استدلال کردم که بیشتر افغان‌ها آرزوی تحصیل، کار و فرصت‌ها برای آینده بهتر به پسران و دختران شان دارند.
به گفته خانم امیری، در حالی که اکثر اشتراک‌ کنندگان کنفرانس تاشکند خواستار روند سیاسی فراگیر بودند، هیچ کس حمایت خود را از به رسمیت شناختن طا-لبان ابراز نکرد.
وی در ادامه گفت که در گفت‌وگوهای دوجانبه با طا-لبان شرکت نخواهد کرد، اما برای توماس ویست و همکاران شان در تلاش‌ها برای ثبات اقتصادی آرزوی موفقیت نمود.
توماس ویست نیز در رشته توییت‌هایی گفته است که همراه با رینا امیری در زمان دشوار برای میلیون‌ها تن از مردم افغانستان در تاشکند با نمایندگان کشورها در امور افغانستان دیدار داشته است.
نماینده امریکا می‌گوید که در پی حملات تروریستی متعدد علیه همسایگان افغانستان در هفته‌های اخیر، در کنفرانس تاشکند بیان شد که همکاران تلاش‌های عملیاتی فعال طا-لبان علیه داعش را تصدیق کردند و نگرانی عمیق خود را در مورد حضور القاعده، تحریک طا-لبان پاکستان و سایر تروریست‌ها در افغانستان ابراز کردند.
وی افزود: هیچ کشور خارجی نباید رهبران را دست چین کند یا روندی را بر افغان‌ها تحمیل کند، اما ایالات متحده آماده است تا به شرکای خود در حمایت از گفت‌وگوهای میان‌افغانی در مورد آینده روشن‌تر و فراگیرتر برای فرزندان‌شان بپیوندد.
ویست در ادامه بیان داشت که یک تیم ارشد بین‌سازمانی ایالات متحده به تعامل عملی با طالبان و تکنوکرات‌های افغان در رابطه با مسایل ثبات اقتصاد کلان ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا