آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

ثبات اقتصادی با کار آفرینی ایجاد می‌شود/ تولیدات داخلی به مردم معرفی شود

رسول شهزاد- کابل


خبرگزاری دید: مسئولان یک دانشگاه خصوصی در کابل می‌گویند که عامل ثبات اقتصادی و برون‌رفت از بحران اقتصادی در کشور کار آفرینی است و با کار آفرینی باید تولیدات داخلی به مردم معرفی شود.

ثبات اقتصادی با کار آفرینی ایجاد می‌شود/ تولیدات داخلی به مردم معرفی شود

نمایشگاه تجاری تحصیلی به منظور رشد تولیدات داخلی و حمایت از تجارت‌های کوچک دانشجویان به مدت دو روز در کابل برگزار شده است.
یک دانشگاه خصوصی، امروز چهارشنبه (۲۹ سرطان) نمایشگاه تجاری تحصیلی را برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان در عرصه اقتصادی برگزار کردند.
در این نمایشگاه بیش از چهل غرفه تولیدات داخلی کشور به نمایش گذاشته شده است.
عثمان ابراهیمی استاد دانشگاه و از برگزار کنندگان نمایشگاه گفت: کارآفرینی نقش اساسی در رشد اقتصادی دارد، و به همین منظور نمایشگاه تولیدات داخلی را با کمک دانشجویان راه اندازی کردیم، که راهکارهای اقتصادی را ایجاد کنند.
آقای ابراهیمی افزود که یگانه راه ثبات اقتصادی کار آفرینی و ایجاد کارخانه‌های کوچک است که از این طریق تجارت‌های بزرگ را نیز می‌توانیم آغاز کنیم.


وی همچنان گفت که با کمک دانشجویان ما می‌توانیم که به طرف خودکفایی، پیشرفت و ترقی گام برداریم و این نمایشگاه هم به همین دلیل برگزار شده است.
از سویی هم محمد طاهر خادم معاون والی ولایت کابل گفت: دانشگاه‌ها نقش اساسی برای آبادی کشور دارند.
از سویی هم مولوی مفخرالله شهاب معین وزارت خارجه گفت: صنعت و تجارت نیازمند امنیت است که حالا برقرار شده و سرمایه گذاران باید در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.
معین وزارت خارجه کشور گفت: افغانستان دارای بهترین معادن است که دانشجویان باید بعد از فارغ شدن این کشور را از لحاظ مادی به جهان معرفی کنند.
وی همچنان گفت که در بیست سال گذشته با مصرف شدن میلیاردها دالر هیچ کار بنیادی برای حل مشکلات اقتصادی در کشور صورت نگرفته است.


از سوی دیگر رویا حافظی سرپرست اتاق تجارت و صنایع زنان گفت: ما در کنار امارت اسلامی بخاطر رشد اقتصاد و شرایط زنان ایستاده هستیم.
حافظی افزود که اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان بعد از آمدن امارت اسلامی به مدت ۷ ماه بسته مانده بود و با کمک مقام‌های امارت اسلامی دوباره کار خود را آغاز کردیم.
وی علاوه کرد که در اتاق تجارت و صنایع بیش از ۱۲۰۰ صد نفر فعالیت دارند که در آینده نزدیک نمایشگاه‌های دایمی صنایع زنان را راه اندازی می‌کنند.


گفتنی است که در ماه‌های اخیر برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات داخلی در کابل افزایش یافته است که با استقبال گرم شهروندان روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا