آخرین اخباراسلایدشوافغانستاندسته بندی نشده

کرونا در افغانستان؛

ثبت ۶۸۴ واقعه جدید/ آمار کلی به ۲۲هزار ۱۴۳ تن رسید

وزارت صحت اعلام کرد که با ثبت ۶۸۴ واقعه مثبت جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، آمار کلی این بیماری در کشور به بیش از ۲۲ هزار نفر افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه۲۱ جوزا) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، یک هزار و ۱۲۸ نمونه مشکوک به کرونا را از ۱۳ ولایت بررسی کرده که نتیجه تست ۶۸۴ نفر مثبت تشخیص شده است.
بر اساس گزارش این وزارت، در شبانه ‌روز گذشته نتیجه آزمایش ۳۹۳ نفر در کابل، ۹۶ نفر در هرات، ۹۵ نفر در ننگرهار، ۲۵ نفر در نیمروز، ۱۸ نفر در کنر،۱۳ نفر در قندهار، ۱۲ نفر در فراه، ۸ نفر در قندوز، ۷ نفر در ارزگان، ۶ نفر در بادغیس، ۴ نفر در زابل، ۴ نفر در بدخشان و ۳ نفر در پروان مثبت بوده است.
بر اساس گزارش وزارت صحت عامه با اضافه شدن این تعداد، در حال حاضر ۲۲۱۴۳ تن در سراسر کشور به بیماری کرونا مبتلا شده است.
این وزارت همچنین گفته که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر در هرات، سه نفر در کابل، سه نفر در نیمروز، دو نفر در بادغیس، دو نفر در هلمند و یک نفر دیگر در زابل به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌ که به این ترتیب شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور به ۴۰۵ تن افزایش یافته است.
وزارت صحت عامه گفته است که در یک شبانه‌روز گذشته ۳۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در کشور صحت‌یاب شده که اکنون شمار مجموعی بهبودیافتگان به دو هزار و ۹۷۵ تن افزایش یافته است.
بر اساس گزارش؛ تاکنون وزارت صحت عامه ۵۰ هزار و ۶۵۸ آزمایش کرونا را انجام داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا