آخرین اخبارایرانجهان

جاری شدن سیلاب‌ در ۲۵ ولایت ایران/ آماده باش در تمام کشور اعلام شده

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران ایران گفته از دو شب پیش به این سو ۲۵ ولایت این کشور غرق در بارندگی و سیلاب شده است.

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران ایران گفته از دو شب پیش به این سو ۲۵ ولایت این کشور غرق در بارندگی و سیلاب شده است.
به نقل از ایرنا، رییس سازمان مدیریت بحران ایران گفته که از دو شب به این طرف ۲۵ ولایت این کشور درگیر سیلاب شده و به همین منظور تمام ماموریت‌ها و مرخصی‌ها لغو و به این ۲۵ ولایت آماده‌باش داده شده است.
اسماعیل نجار اظهار داشت: سامانه بارشی که از شب گذشته وارد کشور شده ۲۵ استان کشور را درگیر کرده است.
وی با بیان این که از قبل با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نسبت به وقوع این سیلاب‌ها هشدار داده بودیم، افزود: به تمام این ۲۵ ولایت اعلام آما‌ده‌باش کرده بودیم و جلسات مدیریت بحران در تمام این ۲۵ ولایت تشکیل شده است.
نجار با بیان این که برای تمام این بحران‌ها آمادگی کامل دارند و ماموریت و مرخصی والیان و مدیران ارشد ‌محلی با توجه به افزایش بارندگی‌ها‌ لغو شده است، گفت: در حال حاضر وزیر داخله در منطقه سیل‌زده گلستان حضور دارد تا اوضاع را از نزدیک تحت کنترول داشته باشد.
رییس سازمان مدیریت بحران ایران با بیان این که وزیر داخله به معاون امنیتی وزارت دستور تشکیل جلسه مدیریت بحران را برای کنترول اوضاع در کشور صادر کرد، گفت: از مسافران درخوا‌ست داریم تا دو روز آینده از هر‌گونه مسافرت نوروزی خودداری کنند.
وی درباره سیل شیراز نیز گفت: متاسفانه بر اثر وقوع این سیلاب تعدادی از موترها در این مسیر دچار حادثه شدند که نیروهای امدادرسان در منطقه حضور دارند .
تاکنون از میزان خسارات مالی برجا مانده از این سیلاب‌ها آماری در دست نیست، ولی احتمال می‌رود که خسارات برجا امده هنگفت باشد.
همچنان سازمان هواشناسی ایران از جاری شدن سیلاب در ولایت تهران و اهواز نیز هشدار داده است.
بیشترین خسارت را ولایت‌های شمالی ایران در اثر جاری شدن سیلاب‌ها دیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا