آخرین اخباراجتماعافغانستان

نی:

جامعه‌ رسانه‌‌ای افغانستان بار دیگر سوگوار شد

مسئولان «نی» یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر اعلامیه‌ای می‌گویند که جامعه رسانه‌ای افغانستان بار دیگر سوگوار شد.

به گزارش خبرگزاری دید، حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته در اثر سه انفجار در ورزشگاه شهر جلال‌آباد که مسابقه‌ کرکت (جام رمضانی کرکت) جریان داشت، یک کارمند رسانه‌ای کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

قرار عزیزی مدیرمسؤل رادیو صفا و مبارز اتل خبرنگار این رادیو در این رویداد زخمی‌شدند، اما هدایت‌الله زهیر که او نیز همکار رسانه‌‌ای رادیو صفا بوده و در ارایه برنامه‌های ورزشی کرکت با این رادیو همکاری داشت، کشته شده است.

نی یا حمایت کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان، از مقامات مسئول در حکومت وحدت ملی می‌خواهد تا برای درمان خبرنگاران زخمی‌شده از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزیده و کمک به خانواده‌های خبرنگاران آسیب دیده را از یاد نبرد.

پیش از این در دهم ثور، ۹ خبرنگار، عکاس و فلم‌بردار در یک رویداد تروریستی در شهر کابل جان‌های شان را از دست داده و دست کم شش تن دیگر از خبرنگاران در همان رویداد زخمی‌شده بودند.

ماه ثور ۱۳۹۷ خورشیدی خونین‌ترین ماه برای خبرنگاران افغانستان بود، در جریان همین ماه ۱۲ خبرنگار و همکار رسانه‌‌ای کشته شدند.

نی، ضمن نگرانی از افزایش بی پیشینه‌ تلفات خبرنگاران در افغانستان، از حکومت وحدت ملی می‌خواهد تا برای حفاظت جان خبرنگاران راهکار مناسب در پیش گرفته و پالیسی مدون در دست داشته باشد.

از جانبی دیگر، مالکان و مدیران رسانه‌های افغانستان نیز در زمینه‌ مصئونیت جان خبرنگاران مکلفیت داشته و از اعزام خبرنگاران، عکاسان و فلم‌برداران بدون درنظرداشت موارد ایمنی؛ به محل رویدادهای تروریستی خودداری نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا