آخرین اخبارافغانستانجوانانورزش

جام قهرمانی اخوت اسلامی برگزار شد/ ورزش پایه‌های همدلی را محکم‌تر می‌سازد

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: چهارمین دور مسابقات جام قهرمانی اخوت اسلامی به مناسب شهادت امام جعفر صادق در کابل برگزار شد که برگزار کنندگان گفتند که ورزش باعث همدلی در میان مردم افغانستان می‌شود.


مسئولان مدیریت عمومی تربیت بدنی و ورزش قوماندانی عمومی تعلیم و تربیه وزارت امور داخله و کمیته ورزش بنیاد پیامبر اعظم چهارمین دور مسابقات قهرمانی جام اخوت اسلامی را در کابل برگزار کردند.
این مسابقات ورزشی روز پنجشنبه (۵ جوزا) با حضور ده‌ها ورزش کار در جمنازیوم ورزشی قوماندانی تعلیم و تربیه وزارت امور داخله برگزار و هدف آن گسترش اخوت اسلامی میان همه اقوام ساکن افغانستان عنوان شده است.
خوشحال سروری رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش وزارت امور داخله ورزش را بهترین گزینه برای گسترش اخوت اسلامی خوانده گفت: ما با برگزاری چنین مسابقات پایه‌های اخوت اسلامی را محکم کرده و برادری و همدلی را گسترش می‌دهیم.


وی بیان داشت: ما در خدمت ورزش‌کاران خویش هستیم تا قوت و قهرمانی را با برادری و همدلی برای جهانیان نشان بدهیم.
در همین حال سید حسن هادی رییس کمیته بنیاد پیامبر اعظم گفت که بر اساس منابع معتبر تاریخی پیامبر ما بار‌ها به مسابقات ورزشی مانند اسب سواری، تیراندازی و پهلوانی شرکت کرده و فرزندان امت را به ورزش تشویق کرده است.
رییس کمیته ورزش بنیاد پیامبر اعظم بر رعایت اخلاق ورزشی توسط ورزش کاران‌ تاکید کرده افزود: کسی که ورزش می‌کنند قوی می‌شود نباید در کوچه و بازار بالای مردم زور بگویند، ورزش کار باید اول از خود و دوم از جامعه خود دفاع کنند.
حفظ ظاهر قوی، سلامت روانشناختی، سم‌زدایی بدن، کاهش وزن، سلامت جسمی و روانی، افزایش تمرکز برکار‌ها، بهتر شدن گردش خون در بدن، پیش‌گیری از بیماری‌ها و همچنان مبارزه با آن، اخوت و همدلی و ده‌ها فواید دیگر از فواید انجام مداوم ورزش گفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا