آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش سفارت امریکا در برابر اظهارات اخیر اشرف غنی

سفارت امریکا نسبت به اظهارات اخیر محمد اشرف غنی در مصاحبه با یک رسانه خارجی، در مورد کمک‌های اداره انکشاف بین‌المللی امریکا به افغانستان، واکنش نشان داده و گفته است که این اظهارات نا‌امید کننده بوده است.
به گزارش خبرگزاری دید، «جان باس» سفیر امریکا در افغانستان ضمن انتقاد از اظهارات محمد اشرف غنی درباره نهاد انکشاف بین‌المللی امریکا، گفت: گفته‌های غنی در مورد اداره کمک رسانی امریکا ناامید‌کننده است.
غنی در یک مصاحبه اختصاصی با رادیو آزادی، اداره توسعه و کمک ایالات متحده(USAID) را بی کفایت و ناکارآمد عنوان کرده بود.
سفیر امریکا در افغانستان در صفحه توییتر خود نوشت: از اینکه غنی فعالیت‌های بخش توسعه ایالات متحده امریکا (USAID) در افغانستان و نیز همکاری‌های پایدار دو کشور را برای بهبود زندگی مردم افغانستان در سراسر این کشور نادیده می‌گیرد، باعث ناامیدی است.
وی اضافه کرد: در یک هیئت مشترک میان امریکا و افغانستان و بنابر به درخواست غنی از ترامپ، کمک‌های واشنگتن به افغانستان در سال ۲۰۱۹ بررسی و در این راستا آقای غنی از نتایج آن ابراز رضایت و از امریکا تشکر کرده بود.
این در حالی است که اخیراً روابط میان غنی و ایالات متحده امریکا به تیرگی گراییده است.
چند روز قبل وزارت خارجه ایالات متحده امریکا به دلیل وجود فساد در حکومت افغانستان، ۱۶۰ میلیون دالر کمک تخصیص یافته به افغانستان را به خزانه امریکا برگرداند، موضوعی که باعث ناراحتی دولتمردان افغانستان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا