آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

جاپان در مورد تحریم نفتی ایران با امریکا گفت‌‏وگو می‌کند

با نزدیک شدن زمان اعمال مجدد تحریم‌های امریکا علیه ایران، مذاکراتی میان جاپان و امریکا در مورد آثار این تحریم‌ها در جریان است و جاپان در این مورد با ایران هم در تماس است.
روز گذتشه «یوشیهیده سوگا» دبیر ارشد کابینه و سخنگوی حکومت جاپان در یک نشست خبری گفت که بررسی آثار تحریم‌های واشنگتن علیه ایران بر اقتصاد جاپان در جریان است و این کشور با امریکا و سایر کشورها در این مورد رایزنی خواهد کرد.
به گفته آقای سوگا، هدف از این رایزنی‌ها جلوگیری از بروز وضعیتی است که در آن، شرکت‌های جاپانی به خاطر ارتباط تجاری و مالی با ایران با اقدامات تنبیهی امریکا مواجه شوند.
وی گفت که در حال حاضر هم گفت‏وگوهایی بین امریکا و جاپان در جریان است، اما در مورد موضوع این مذاکرات و پیشرفت آن توضیح بیشتری نداد.
در پی تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران – برجام – و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایالات متحده علیه ایران، مقامات امریکایی از تمامی کشورها خواسته‌اند تا از خرید نفت ایران خودداری ورزند مگر این‌که پیشتر معافیت از تحریم را از دولت امریکا کسب کرده باشند.
روز گذشته، به نقل از یک مقام امریکایی گزارش شد که دولت آقای ترامپ تحریم ایران را برای امنیت ملی کشورش مهم می‌داند و در نتیجه، امکان اندکی برای موافقت با درخواست معافیت از تحریم وجود دارد.
ایران از صادرکنندگان عمده نفت خام به جاپان و تعداد دیگری از کشورهای آسیایی به خصوص چین، هند و کوریای جنوبی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا