آخرین اخبارجهان

جاپان سامانه دفاع موشکی‌اش را توسعه می‌دهد

جاپان امروز چهارشنبه رسماً اعلام کرد بر اساس تصمیم دولت و وزارت دفاع این کشور دو میلیارد دالر برای توسعه سامانه موشکی بر روی خشکی اختصاص خواهد داد.
به نقل از جاپان تایمز، با این سرمایه‌گذاری سنگین، رادارها و سامانه‌های موشکی زمینی « آجیس» جاپان تقویت خواهد شد.
در گزارش‌های رسانه‌های جاپانی گفته شده که بخشی از این برنامه مقابله با کوریای شمالی است، اما نباید فراموش کرد که تعداد موشک‌های چین هم در حال افزایش است و برای مهار این کشور نیز این اقدام ضرورت دارد.
دولت « شینزو آبه» نخست وزیر جاپان که رابطه بسیار قوی نظامی با امریکا دارد گفته است که بر اساس این برنامه، دو سامانه راداری و ضد موشکی «آجیس» امریکا در این کشور ساخته خواهد شد.
با این وصف منابع نظامی آگاه در جاپان گفته‌اند که به رغم این سرمایه‌گذاری بعید به نظر می‌رسد که ایستگاه‌های دفاعی موشکی جدید این کشور زودتر از سال ۲۰۲۳ میلادی عملیاتی شود.
« تسونوری اونودرا» وزیر دفاع جاپان در باره توسعه این سامانه موشکی گفت:« ما سال‌هاست با تهدیدهای موشکی کوریای شمالی رو به رو هستیم و لازم است چنین برنامه‌ای برای تقویت این سامانه اجرا شود.»
این اقدام جاپان در حالی صورت می‌گیرد که کوریای شمالی در ماه نوامبر امسال یک فروند موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد که بیش از چهار هزار کیلومتر ارتفاع گرفت، برد سامانه‌های موشکی کشتی‌های جاپان بسیار کمتر از این رقم است و قرار است با این سرمایه‌گذاری سامانه‌های «آجیس» در روی خشکی تقویت شود.
آزمایش چند موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای از سوی کوریای شمالی در چند ماه گذشته؛ باعث افزایش تنش‌ها بین این کشور با برخی از کشورهای منطقه از جمله جاپان و کوریای جنوبی و همچنین امریکا شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا