آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

جرایم جنایی؛ دزدان تمام دارایی یک خانواده را در کابل بردند

خبرگزاری دید: گروهی از دزدان مسلح سه روز پیش به بهانه این‌که از اعضای طا-لبان هستند و برای بازرسی خانه آمده‌اند، وارد خانه‌ای در مربوطات حوزه ششم امنیتی کابل شده و پس از لت و کوب سرپرست خانواده دار و ندارشان را با خود بردند.

نجیب سرپرست این خانواده‌ به خبرگزاری دید گفت که حوالی ساعت یک بعد ظهر روز شنبه(۵ قوس) ۶ فرد مسلح با بیان این‌که از اعضای امارت اسلامی هستند و به دنبال فرد مشکوک می‌گردند، وارد خانه وی شدند.

این رویداد در منطقه قلعه بختیار واقع ناحیه ششم شهر کابل رخ داده است.

نجیب می‌گوید پس از این‌که از این افراد مسلح با کلاشنیکوف و تفنگچه درخواست استعلام یا کارت شناسایی کرده، آن‌ها با وی درگیر شده و به زور وارد خانه‌اش شدند.

وی می‌افزاید که افراد مسلح با وارد شدن به داخل خانه دست و پایش را بسته و با لت و کوب و شکنجه وی را مجبور می‌کنند محل پول نقد و طلاهای خانواده را به آن‌ها بگوید.

سرپرست این خانواده در ادامه می‌گوید که تمام آنچه را که طی چند سال گذشته با مشقت و سختی فراوان و کار شبانه-‌روزی به دست آورده بود، دزدان ظرف نیم ساعت تصاحب کردند.

به گفته وی، دزدان مقدار ۵ هزار و ۴۰۰ یورو سرمایه‌اش، ۶۰۰ هزار افغانی پولی که نزد وی امانت بوده، به ارزش ۳۰۰ هزار افغانی زیور آلات، تعداد چهار سیت تیلفون همراه و اسناد موترسایکل و موترش را با خود بردند.

پس از وقوع این رویداد، وی با مراجعه به حوزه مربوطه موضوع را با مسئولان امنیتی در میان می‌گذارد.

وی در ادامه می‌گوید که مسئولان حوزه مربوطه به وی گفتند: ما قبلاً به تمامی دکان‌داران، مساجد و خانه‌های مسکونی ابلاغ کردیم که باید کامره امنیتی نصب کنند.

مسئولان حوزه مربوطه با آمدن به خانه وی، افزوده‌اند در صورتی که کسی را دستگیر کردند آن‌ها را برای شناسایی اطلاع می‌دهند.

در همین حال، گزارش‌ها از جوزجان در شمال کشور نیز حاکی است که دو شب پیش هشت دزد مسلح وارد خانه‌ای در حوزه سوم شهر شبرغان شده و پس از لت و کوب مردان خانواده، تمام پول نقد و زیورات زنان را با خود برده‌اند.

با این حال، تاکنون در پیوند به این سرقت‌های مسلحانه کس یا کسانی از سوی مسئولان امنیتی بازداشت نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا